Vlek PM 34

Poválečná kolová technika. V měřítku...

Moderátor: sakulajda

Uživatelský avatar
rmichalbarna
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 957
Registrován: 09 říj 2016, 07:34
Bydliště: Most

Vlek PM 34

Příspěvek od rmichalbarna » 01 črc 2017, 21:35

Kolegové malý dotaz,nevíte co to je?Nějaké informace?Až dodělám podval tak se pustím do tohodle.

Tatra 141,T34/85,Tiger 1,Panzer 3, BMW R 12 saidcar -to je arzenál!!!
Člen Ústecké jednotky pod http://www.mujtank.tym.cz


mladas
PzKpfw II
PzKpfw II
Příspěvky: 21
Registrován: 20 led 2012, 19:54
Bydliště: Bechyně

Re: Vojenský vlek

Příspěvek od mladas » 01 črc 2017, 22:10

Ahoj
jedná se o přepravník mostu PM-34 (právě nakláda most) k mostnímu tanku MT-34.
Jedná se tedy o úzce specializovaný přívěs.
Přepravník je vyroben z předních náprav podvalníku P-32.

Více info na nebo SZ:
https://forum.valka.cz/topic/view/82617#302710
https://forum.valka.cz/topic/view/13287#47348

Uživatelský avatar
rmichalbarna
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 957
Registrován: 09 říj 2016, 07:34
Bydliště: Most

Vlek PM 34

Příspěvek od rmichalbarna » 02 črc 2017, 07:00

Děkuji za parádní informace.Kolega mi poslal jen tenhle obrázek,tak jsem nevěděl.Do důchodu mám co dělat.Dostavim podvalník a pustím se do MT34 a potom začnu stavět tenhle přívěs.
Tatra 141,T34/85,Tiger 1,Panzer 3, BMW R 12 saidcar -to je arzenál!!!
Člen Ústecké jednotky pod http://www.mujtank.tym.cz


mladas
PzKpfw II
PzKpfw II
Příspěvky: 21
Registrován: 20 led 2012, 19:54
Bydliště: Bechyně

Re: Vlek PM 34

Příspěvek od mladas » 02 črc 2017, 07:34

Pro stavbu MT-34 stačí sehnat cnc (2D)
frezku.

Uživatelský avatar
rmichalbarna
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 957
Registrován: 09 říj 2016, 07:34
Bydliště: Most

Re: Vlek PM 34

Příspěvek od rmichalbarna » 02 črc 2017, 08:07

Nechápu,jak to myslíš?
Tatra 141,T34/85,Tiger 1,Panzer 3, BMW R 12 saidcar -to je arzenál!!!
Člen Ústecké jednotky pod http://www.mujtank.tym.cz


Uživatelský avatar
PetrNC
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 594
Registrován: 22 led 2012, 21:04
Bydliště: Náchodsko

Re: Vlek PM 34

Příspěvek od PetrNC » 02 črc 2017, 10:46

2D, že to jsou jen plošné díly ( obecné křivky a otvory ) a tedy velmi jednoduché na výrobu.

Uživatelský avatar
rmichalbarna
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 957
Registrován: 09 říj 2016, 07:34
Bydliště: Most

Re: Vlek PM 34

Příspěvek od rmichalbarna » 02 črc 2017, 17:39

To jsem pochopil.Jen jak udělat tu mechaniku ovladani mostu.
Tatra 141,T34/85,Tiger 1,Panzer 3, BMW R 12 saidcar -to je arzenál!!!
Člen Ústecké jednotky pod http://www.mujtank.tym.cz


Uživatelský avatar
Ivan
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 679
Registrován: 03 dub 2013, 12:08
Bydliště: Absolova 89, 624 00 Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlek PM 34

Příspěvek od Ivan » 02 črc 2017, 20:03

T-141, viz nahoře, je určena pouze pro přepravu mostovek, jak bylo uvedeno...

Stavění mostu zajišťuje tank pomocí lan a pák, podobně jako u MT-55A.
U MT-55A a M48 AVLB se využívá hydrauliky.

Nicméně, roztažení a narovnání se stále děje pomocí lana jdoucí přes tvarovanou páku.
To je vidět od 1. do 6. sekundy v ohybu mostovky.

Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/

mladas
PzKpfw II
PzKpfw II
Příspěvky: 21
Registrován: 20 led 2012, 19:54
Bydliště: Bechyně

Re: Vlek PM 34

Příspěvek od mladas » 02 črc 2017, 20:47

Tak tak, vše je ovladano pomocí lan a pak. Ale u tohoto mostu je to složitější. Pokládání mostu bych přirovnal k AM-55 - pomocí lan.
U mostu z MT-34 je ale jen jedno lano pro pokladami a rozevirani mostu...

mladas
PzKpfw II
PzKpfw II
Příspěvky: 21
Registrován: 20 led 2012, 19:54
Bydliště: Bechyně

Re: Vlek PM 34

Příspěvek od mladas » 11 črc 2017, 21:00

PetrNC píše:2D, že to jsou jen plošné díly ( obecné křivky a otvory ) a tedy velmi jednoduché na výrobu.
Jj přesně tak.
Na MT-34 je to doposud 125 řezných metrů ve sklolaminatu ( 0,3 - 1 mm ) a k tomu 4 x 10 000 děr 0,8 mm do pojezdovych plechů mostu.

Odpovědět

Zpět na „Moderní kolová technika“