Ivanův podvalník S7H-OYS5 pro tahač MB AHSVS, 1:16

Poválečná kolová technika. V měřítku...

Moderátor: sakulajda

Uživatelský avatar
Ivan
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 722
Registrován: 03 dub 2013, 12:08
Bydliště: Absolova 89, 624 00 Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ivanův Mercedes Benz 8x8, Bruder, 1:16

Příspěvek od Ivan » 18 úno 2015, 09:11

Pokud nemohu pracovat s nářadím, tam vymýšlím na PC tahač a v poslední době zejména návěs.

Takto to asi bude vypadat.





Ať žije Thaletova věta.

Kromě prvního páru budou všechna kola zatáčecí a všechna budou individuálně odpružená.

Kola návěsu -12 ks, pouzdra uložení kol + 24 ložisek mám již hotové. Teleskopické pružící jednotky také. Některé dílenské výkresy už čekají. :D

jo, a zde jsou pouzdra:



Čekám na točnu ... :D

Ahoj Ivan
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Ivan
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 722
Registrován: 03 dub 2013, 12:08
Bydliště: Absolova 89, 624 00 Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ivanův Mercedes Benz 8x8, Bruder, 1:16

Příspěvek od Ivan » 19 pro 2016, 20:49

Tahač je hotový, začal jsem pracovat na podvalníku.

Ukončil jsem rozměrové a kinematické analýzy a mám jasné "obrysy".





Začínám detaily.
Idea závěsu kola:



Vzhledem k tomu, že se bude jednat o minisériovou výrobu (vše minimálně 14x) rozhodl jsem se k automatizaci výroby a proto jsem začal s 3D kreslením.
Buď pro CNC (zde mi naznačil pomoc PetrNC ;) ), nebo 3D tisk (kamarád Petr v Brně, nebo Jenda23??).



Uvidíme co bude možné a nejvhodnější.

Zde již ložiskové skříně náprav



a pro představu je zde porovnání s podvalníkem Bruder.
Ten po Strážnickém poježdění padne za vlast ...



Samozřejmě mám snahu se maximálně přiblížit ke skutečnosti...

Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
rmichalbarna
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1058
Registrován: 09 říj 2016, 07:34
Bydliště: Most

Re: Ivanův Mercedes Benz 8x8, Bruder, 1:16

Příspěvek od rmichalbarna » 19 pro 2016, 22:03

Ivane držím palce a tesim se na výsledek! ahoj
Tatra 141,T34/85,Tiger 1,Panzer 3, BMW R 12 saidcar -to je arzenál!!!
Člen Ústecké jednotky pod http://www.mujtank.tym.cz


Uživatelský avatar
Ivan
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 722
Registrován: 03 dub 2013, 12:08
Bydliště: Absolova 89, 624 00 Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ivanův Mercedes Benz 8x8, Bruder, 1:16

Příspěvek od Ivan » 21 pro 2016, 11:53

...
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Ivan
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 722
Registrován: 03 dub 2013, 12:08
Bydliště: Absolova 89, 624 00 Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ivanův Mercedes Benz 8x8, Bruder, 1:16

Příspěvek od Ivan » 07 led 2017, 20:55

Ahoj.
Tak jsem s podvalníkem trochu pokročil.

Poslední verze



Hodně jsem se věnoval 3D modelování.
Pneumatický válec jednočinný.



Závěs kol jsem vymýšlel i s ohledem na výrobu.







A tady už je prototyp Pneumatického válce





Zdá se, že by to mohlo fungovat.
Krásně se vysune, když do něj fouknu pusou a zároveň neuniká vzduch (.....0,02mm).
Po hrubém připojení na airbrush kompresor - PARÁDA.

Je počítaný na tlak ASI 1,2 baru.
Kompresor je ve vývoji.
Je to náročné ...
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
scoutT34
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 487
Registrován: 11 zář 2015, 15:47
Bydliště: Hrubá Borša

Re: Ivanův Mercedes Benz 8x8, Bruder, 1:16

Příspěvek od scoutT34 » 07 led 2017, 20:58

ty si ]:->
to bude naozaj paráda

Uživatelský avatar
pechy
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1740
Registrován: 31 bře 2012, 21:05
Bydliště: Sázava ,Benešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ivanův Mercedes Benz 8x8, Bruder, 1:16

Příspěvek od pechy » 07 led 2017, 21:08

Teda Ivane to teda koukám. ahoj
"Motor zvítězil nad koněm a kanon nad kopím"

Heinz W. Guderian

Uživatelský avatar
PetrNC
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 687
Registrován: 22 led 2012, 21:04
Bydliště: Náchodsko

Re: Ivanův Mercedes Benz 8x8, Bruder, 1:16

Příspěvek od PetrNC » 07 led 2017, 21:31

Krásná práce ..... ahoj ahoj ahoj

sakulajda
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2828
Registrován: 28 led 2009, 22:03
Bydliště: Dolní Kounice

Re: Ivanův Mercedes Benz 8x8, Bruder, 1:16

Příspěvek od sakulajda » 08 led 2017, 20:18

wau
Články:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 722
Registrován: 03 dub 2013, 12:08
Bydliště: Absolova 89, 624 00 Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ivanův Mercedes Benz 8x8, Bruder, 1:16

Příspěvek od Ivan » 28 úno 2017, 20:23

Ahoj.
Zkoušky prototypu kompresoru dopadly dobře.

KOMPRESOR
Nejprve proběhla výroba a testování dvou různých typů kompresoru. Neúspěšně.

" I neúspěch je cesta vpřed ... "

Třetí varianta se povedla.
Přečetl jsem si trochu teorie o kompresorech...
Princip, který jsem vymyslel, spočívá ve využití dvoutaktního modelářského spalovacího motoru se žhavením.
Při pohybu pístu do horní úvratě dochází místo komprese k vyfukování stlačeného vzduch přes zpětný ventil do vzduchové soustavy.
Při pohybu pístu do dolní úvratě vzniká ve válci podtlak a před dosažením spodní úvratě se otevře kompresní prostor otvorem výfuku a kanálem přepouštěním vzduchu z klikové skříně.
Jak se později ukázalo, tento pohyb a nasávání vzduchu do kompresního prostoru způsobuje charakteristický zvuk.
Při tomto pohybu (dolu) je naměřená spotřeba energie větší něž při stlačování. Výroba a umístění (dalšího) sacího ventilu je však při použitých rozměrech nereálná.
Došlo by také k velkému snížení objemové účinnosti kompresoru.

Pro POHON kompresoru jsem použil SS motor s max příkonem 24W.
Výpočet potřebného výkonu a jeho odzkoušení, to je kapitola sama pro sebe...





Pro redukování otáček je použita platetová převodovka 1:6 (vybraná ze sady planetových řad)



Spalovací motor jsem rozebral a žhavící svíčku nahradil zpětným ventilem.
Výpočet zpětného ventilu ( chytrá excelovská tabulka) jeho výroba a ladění mi zabralo celé dva dny !!!



Spojení pohonu s kompresorem jsem, po několika pokusech, řešil upravenými klouby Tamiya.



Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/

Odpovědět

Zpět na „Moderní kolová technika“