T-72M1, 1:16, vlastní výroba

Moderátor: sakulajda

Odpovědět
Uživatelský avatar
Stan
PzKpfw II
PzKpfw II
Příspěvky: 34
Registrován: 14 dub 2011, 20:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: T-72M1, 1:16, vlastní výroba

Příspěvek od Stan » 12 říj 2018, 18:43

Super práce.Moc se mi to líbí.Držím palce. :mrgreen:

Uživatelský avatar
Shotek
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 630
Registrován: 19 bře 2013, 10:21
Bydliště: Praha 9

Re: T-72M1, 1:16, vlastní výroba

Příspěvek od Shotek » 12 říj 2018, 21:31

Jde Ti to pěkně od ruky a bude zajímavé sledovat, jak a co všechno vymyslíš.
Držím palec !
ahoj

Uživatelský avatar
50koruny
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 283
Registrován: 02 čer 2017, 03:23
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: T-72M1, 1:16, vlastní výroba

Příspěvek od 50koruny » 13 říj 2018, 14:10

solídne.začiatok vyzerá dobre.

jednoznačná pochvala za kreslenie - tiež to robievam tak, že musím mať nakreslenú aj elektroniku a celé usporiadanie ešte pred výrobou.
síce som si k FreeCadu nikdy cestu nenašiel ale pozerám že sa v tom pracovať dá.len treba vedieť.

no a k tomu PLA - nerob to, prosím.PLA nechaj pre ženu na vázičky a prejdi radšej na iný materiál (ABS/ASA)
dôvod je tu na fotke.bol to len obyčajný letný deň.schválne nedávam fotky tenkých a malých dielov.tie dopadli ešte horšie.

Obrázek
Obrázek
facebook.com/warprints

Uživatelský avatar
CuMeL
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 147
Registrován: 29 bře 2018, 15:21
Bydliště: České Budějovice

Re: T-72M1, 1:16, vlastní výroba

Příspěvek od CuMeL » 14 říj 2018, 10:10

To mě trochu děsí. Měl jsem za to, že PLA se taví při 55°C, takže by to mělo vydržet. Navíc pod ochranou vrstvou barvy. Ale díky za radu. S materiálem ABS nemám úplně zkušenosti, ale už jsem pracoval s materiálem PET resp. PETG. Z něj je dokonce vyrobena i má tiskárna, tak předpokládám, že je to poměrně houževnatý a tepelně odolný materiál. Nicméně, to abych to dělal od znovu.
Třeba kulomet NSV, co je na velitelské věžičce, by asi mohl trpět při vyšších teplotách. Zatím je ve fázi - pouze vytištěno:
Obrázek
T-34/85

Uživatelský avatar
Milan
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 2752
Registrován: 28 led 2009, 23:54
Bydliště: Cvrčovice,Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: T-72M1, 1:16, vlastní výroba

Příspěvek od Milan » 14 říj 2018, 11:08

Ale máš to pěkně zmáklý.

Uživatelský avatar
50koruny
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 283
Registrován: 02 čer 2017, 03:23
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: T-72M1, 1:16, vlastní výroba

Příspěvek od 50koruny » 14 říj 2018, 12:01

hej.tak je.taví sa pri 50-55°.
lenže - ono sa to nezdá, ale neni to taký problém dosiahnuť niekde na zraze na stole takú teplotu.a farba neposkytuje žiadnu ochranu proti teplote.možno nejaký lak, ale neviem o tom a pochybujem.

potom existuje HD PLA, to sa po tlači vypaluje v peci.aktivuje sa a potom je odolné do 140° ale zase je to niečo za niečo.hriatie v peci spôsobí deformácie a zmrštenie.
je takmer nemožné trafiť presný rozmer a geometriu.celá myšlienka HD PLA znie dobre, má ale len obmedzené možnosti uplatnenia.

čo sa týka PET(G), tak z toho tlačím vyslovene nerád.iba keď musím.
nerád preto, že sa to všade patlá a lepí.
ale hlavne - modely z PET(G) nerobím jednoducho preto, že je to snáď najhorší materiál na bridge a vyslovene nezvláda uhly nad 45° a to aj pri zapnutom ventilátore.
skrátka jedno lepivé svinstvo :?
facebook.com/warprints

Uživatelský avatar
Jenda26
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 142
Registrován: 25 pro 2014, 01:37
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: T-72M1, 1:16, vlastní výroba

Příspěvek od Jenda26 » 14 říj 2018, 13:46

Jsi tu docela nový, takže ti asi ještě nikdo neřekl, že Tomáš(50koruny) tu rád "straší" ostatní tiskaře stylem "jak to je z PLA, tak se ti to rozteče ještě před tím než to sundáš z tiskárny". :D :D 95% mých modelů je z PLA a jediný problém který jsem já osobně měl, tak že se mi ohnul kanon děla který jsem neinteligentně nechal za zadním sklem v autě na slunci. Stačilo to nahřát fénem, ohnout zpět a bylo to zase jako nové. Jinak si na ten materiál nemůžu stěžovat. Žádné zvedlé rohy, odtrhávání z bedu ani nespojitosti jako u ABSka. Mám z toho věže, pojezdová kola i laufy a všechno drží. Na lomu jsem mluvil s kolegou(Fokker) co má tank Renault FT v měřítku 1:4,5 a ten do něj má vytisknuté z PLAčka převodovky. Jezdí s ním dva roky a údajně bez problému. Hodně záleží na tloušťce stěny, typu a procentech infilu a retrakcích. Takže se nenech "zastrašit", tiskni si to z PLAčka, tank nevoz v rozpáleném autě a nenechávej ho na sluníčku. V práci výtisky potíráme lakem, ne aby to vyrdželo větší teplotní namáhání, ale hlavně aby to drželo vodu.
HD PLA je rozhodně cesta kam se tisk má směřovat, ale rozhodně by bylo na to dobré mít nějakou vysloužilou troubu, páč po vytvrzování PLA tak šoupnout hnedka bábovku nebude zrovna asi moc zdravé. :D Budu bedlivě sledovat tvůj postup a přeju hodně úspěchů ve stavbě. ahoj

Uživatelský avatar
CuMeL
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 147
Registrován: 29 bře 2018, 15:21
Bydliště: České Budějovice

Re: T-72M1, 1:16, vlastní výroba

Příspěvek od CuMeL » 14 říj 2018, 23:12

Díky za potěšující zprávu. Nicméně, pokud bych chtěl provozovat svůj výtvor někde na sluníčku, asi by neškodilo u těch mrňavých částí to udělat trochu pevnější. Já osobně s materiálem PETG problémy nemám, občas nejdou od desky. Ale upgradoval jsem svou tiskárnu z Prusa i3MK2S na MK2.5, která má už magnetickou podložku a tiskový plát, ze kterého se to lépe sundavá. Pro lepší výtvory jsem si vyrobil i "kotec" pro tiskárnu, abych dokázal lépe korigovat teplotu. Pan Průša píše, že čím vyšší teplota, tím lépe, ale já jsem zaznamenal, že tomu tak úplně není. Pro mne ideální teplota v té skříňce je kolem 28°C, abych dokázal použít vytištěný výrobek. Jak jsem říkal, nemám zkušenosti s ABS. Tam teprve budu bádat. Někdy bych to chtěl vyzkoušet, ale kompletně i s vyhlazování v acetonové lázni, s čímž nemám ale vůbec žádné zkušenosti.
Na ukázku posílám obrázek své tiskové "laboratoře". Vím že to asi patří do jiného vlákna, ale snad to nebude vadit.
Obrázek
T-34/85

Uživatelský avatar
Max
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 157
Registrován: 02 zář 2017, 14:16
Bydliště: Kostelec nad Orlicí

Re: T-72M1, 1:16, vlastní výroba

Příspěvek od Max » 15 říj 2018, 12:03

:shock: :shock: Vau, to je jako laboratoř. Dobrý ahoj
ahoj "Papír snese všechno", horší je to s "fyzikou" cool

Machip
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 117
Registrován: 01 led 2018, 18:55
Bydliště: Tábor

Re: T-72M1, 1:16, vlastní výroba

Příspěvek od Machip » 15 říj 2018, 14:43

vůbec to nevadí laborka je super barman ahoj

Odpovědět

Zpět na „T-72“