napínání pásu u skutečného Tigeru

Odpovědět
Uživatelský avatar
spitfiremk1
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 414
Registrován: 29 led 2011, 17:38
13
Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov

napínání pásu u skutečného Tigeru

Příspěvek od spitfiremk1 »

Chlapi, jak se toto dělo v reálu ? Napínalo se ručně klikou, nebo obdobně jak to děláme my tady? :oops:
nejde li o život, jde o hov .......
Uživatelský avatar
Vojtiš
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 699
Registrován: 17 led 2011, 20:44
13
Lokalita: Přerov

Re: napínání pásu u skutečného Tigeru

Příspěvek od Vojtiš »

Čau Ríšo, podle mě se napínalo klikou, vzadu na každé straně je krytka která se odšroubuje a pak se tam dá nějakej napínací klíč, tím pádem se každé zadní kolo napínalo zvlášť Vojtiš.
KDO NEZAŽIL NEPOCHOPÍ !!!
Uživatelský avatar
spitfiremk1
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 414
Registrován: 29 led 2011, 17:38
13
Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov

Re: napínání pásu u skutečného Tigeru

Příspěvek od spitfiremk1 »

Dík, takže se chováme nemaketově, zato prakticky :) No, uvažuji nejprve zjednodušeně vybavit tank průběžnou osou v místě šroubů držících vodící kola (napínací v našem případě), a na její konce upevnit do mosaz.ložisek ona kola. dle mne jsou původní plastová kolečka prvotní příčinou sjíždění pásů právě z těchto kol a křížení stopy atd..Mně vždy přeskočily zuby pásu přes vnitřní prostor kola a jedna řada zubů jela uvnitř kola.čímž se pás křížil vůči podélné ose tanku a vykřivoval hnací kolo tak, že přeskakovaly zuby kola v okýnkách pásu.Pojezdová kola na orig.plast.ramenechse s rachotem trefovala do stopy v pásu, no hrůza. Zatím jsem vyrobil ložiska hnacích kol v bocích vany, takže hřídele jsou suprově fixovány proti různému páčení a šmajdání, jen zhoršujícím stabilitu pásu na kolech. S touto úpravou už pásy padaly vyjímečně i v terénu. Zadní kladky jsem zatím ponechal origo a zkoušel jet s plným počtem článků, kdy pás se v klidu na horní strane dotýká shora už prvního pojezd.kola a při jízdě dělá pod hnacím kolem povolenou vlnu pásu až k zemi (tento stav jsem viděl ve filmu).Krásně volné pásy dovolují kolům ideálně a reálně kopírovat terén ;) Na betonu to funguje bez vady, ale stačí v terénu zabrat v zatáčce a je pás vzadu venku. Na vině jsou vůle v uložení zadních kladek, kdy při napnutí pásu vlivem smýkání a bočnímu tlaku na pás, nebo jízdě do kopce, když pás táhne vrchem do kladky,se okamžitě kladka vyhne působícími silami někam,najede zboku na některou ze dvou řad zubů, pás pak zapadne dovnitř kladky a je vymalováno... :( Řešil jsem to prozatím tak, že jsem ubral jeden článek. Pás se mírně napnul a kladka ochotně drží i pernamentně vychýlená tahem od hnacího kola ve své stopě a nic nepadá..Takže můj tip bude zkusit průběžnou osu vzadu přes celou korbu a na jejích koncích vyvložkovaná kola a dát zpět plný počet článků. Sakra to by bylo, aby to nefungovalo bez napínáků, jako na Téčku puffy

Prosím o Vaše názory, díky
nejde li o život, jde o hov .......
Uživatelský avatar
Vojtiš
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 699
Registrován: 17 led 2011, 20:44
13
Lokalita: Přerov

Re: napínání pásu u skutečného Tigeru

Příspěvek od Vojtiš »

Tak já mám plastové páse prověšené jako ty a nepadají ani v terénu, v zadních napínacích kolech mám měděné futra a napínáky jsem řešil tak že napíná každý zvlášť, z každé strany oska a u prostřed je uchycená v měděné trubičce ať se to nekroutí. Někdy se stavím a ukážu ti co a jak a pokecáme o tom čau Vojtiš.
KDO NEZAŽIL NEPOCHOPÍ !!!
Odpovědět

Zpět na „Tiger I“