Stránka 2 z 2

Re: vyčesané převody Tiger

Napsal: 08 led 2013, 13:44
od Tóna
Ahoj,pro Tigra jsou ty kratší

Re: vyčesané převody Tiger

Napsal: 09 led 2013, 19:15
od dzenda7
Převodovka 5:1 je pomalejší než 3:1 ..... a to podstatně. cool
Novou převodovku mám doma, rozebral jsem ji, vyčistil od mosazných pilin a různých nečistot, "naložil" do vazelíny, teď zbývá krátkou hřídel osadit ložiskem a usadit do podvozku.
To bude pánové jízda ... cool cool cool

Re: vyčesané převody Tiger

Napsal: 09 led 2013, 21:15
od Milan
Nebude ,nebude,protože ....až ji usadíš a budeš jezdit,tak se ti bude roztahovat u výstupní hřídele,jelikož je to tam blbě konstrukčně řešený.Dá se to ale lehce zpevnit a je po problému.Budou ti totiž přeskakovat kola přes zuby a to hned u té výstupní hřídele.

Re: vyčesané převody Tiger

Napsal: 09 led 2013, 21:40
od dzenda7
Milane ....Ty teda umíš "pozvednout" náladu :lol: Tak Ti teda pěkně děkuji cool cool

.... kde se mi to bude roztahovat? :shock: Máš radu jak tomu předejít? Nejlépe foto, dík.

Re: vyčesané převody Tiger

Napsal: 09 led 2013, 22:40
od Milan
To se ti samo ukáže.Nastává tam pnutí,které od sebe odtahuje ozubená kola.Já to řešil takovou sponou z plochého železa.Někde to tady na foru je ale nevím kde .Je to již velmi dlouho.

Re: vyčesané převody Tiger

Napsal: 10 led 2013, 22:15
od spitfiremk1
No já už převodovky usadil, kočička parádně ztichla.Mimochodem plech dodaný jako podložka pod převodovky nesedí na díry ve vaně..To vyhýbání kol jsem našel už při montáži, takže zatím jsem to řešil tak, že jsem každou převodovku přilepil(!) :idea: jejím bokem ke stěně korby plochým bukovým nosníkem o síle mezery mezi převodovkou a stěnou tanku a obě převodovky fixoval k sobě opět přilepením stojatou příčkou o síle 10 mm, zase z bukového prkénka. Je to humpolácké, ale bezmezně funkční. Místa spojů jsou zdrsněna, odmaštěna a lepena klasickým Epoxy-2000.Zvýšila se tím i torzní ´tuhost celé vany. Jako bývalý strojař a letitý modelář se za to stydím, ale není to vidět :oops: Vymyslím to stejně plechama ,až bude nutnost, nebo chuť puffy . Jinak jízda je o hodně proporcionálnější a i v terénu je menší spotřeba energie.

Re: vyčesané převody Tiger

Napsal: 10 led 2013, 23:03
od Vojtiš
Čau Ríšo,co to máš za převodovky ? 3:1? nebo 4:1? nebo 5:1? :lol: ;) Vojtiš.

Re: vyčesané převody Tiger

Napsal: 11 led 2013, 13:58
od spitfiremk1
jSOU TO 5:1 OD BEAMI, s novými motory v sadě. Kola jsou frézovaná z mosazi a vůle všude přijatelné, takže se kola v záběru nesnaží opustit jedno druhé. Spíše se zde jedná o vůle axiální v ložiscích všech hřídelí, ale to se dá pojistit zalepením ložiskových pánviček do rámu převodovek, nebo nechat tak, anebo z tenounkého plechu cca 0,3 mm (mosazný nebo bronzový) vystřihnout podložky tvaru"U", které má průměr jako mosazné ložisko hřídele a vsunout a zalepit je pod osazení ložisk.domečku a stěnu převodovky. Zatím jsem to neřešil, narazil jsem na kusy které mají hřídele pěkně souosé a nevznikají axiální tlaky a uhýbání kol od sebe. Fakticky ten Tiger ztichl a jede hladce jak samet.. :D Dřív to byl zvuk jak tříštivý kafemlejnek meloucí písek :?