Ovládání pásu motorovou pákou z letadlové vysílačky

Zeptejte se ostatních uživatelů nato, co Vás zajímá, nebo s čím potřebujete pomoct.

Moderátor: sakulajda

martafix
PzKpfw II
PzKpfw II
Příspěvky: 16
Registrován: 13 lis 2015, 17:40
Bydliště: Brno

Ovládání pásu motorovou pákou z letadlové vysílačky

Příspěvek od martafix » 03 zář 2017, 17:03

Ahoj,
konečne jsem si koupil vysílačku(http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=80970#3), která se bouhžel ukázala, jako vysílačka pro letadla :D.
Problém je následující: chtěl jsem ovládat pásy vertikalní osou pák na vysílačce, jenže pravá páka se ukázala jako motorová (pro letadla, otáčky motoru) a tudíž neumí zpětný chod. Skoušel jsem trimmer, a ani to nepomohlo, nevíte tedy o nějakém způsobu přeprogramování nebo nějakém modulu/regulátoru, který by to uměl převést i na zpětný chod (dolů=vzad;střed=0;nahoru = vpřed)? Napadlo mě vyřešit to přez arduino, ale preferoval bych jiné řešení :D.

Díky moc, Martafix
Pls ignorujte pravopisné chibi!

Uživatelský avatar
Shotek
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 643
Registrován: 19 bře 2013, 10:21
Bydliště: Praha 9

Re: Ovládání pásu motorovou pákou z letadlové vysílačky

Příspěvek od Shotek » 03 zář 2017, 19:23

Ačkoliv nejsem zrovna odporník přes elektroniku, tak myslím, že je to jen o nastavení středové polohy páčky, jestli je neutrál uprostřed dráhy, nebo na spodním konci. Myslím, že jsem to u Turnigy taky tak měl, když přišla a v nastavení vysílače jsem to změnil.
Druhá věc potom je, jestli ta páka je vpravo nebo vlevo, i to se dá myslím celkem snadno upravit v nastavení vysílače.
Poslední úprava potom je o tom, jestli chceš, aby se ti páka vracela do středové polohy sama přes pružinku, nebo jestli má držet zvolenou pozici. To se řeší mechanickou úpravou ve střevech vysílače.
Detaily má myslím na svých stránkách docela obšírně popsané Sakulajda, možná to bude i někde tady.

Pokud se v něčem pletu, snad mě znalci opraví/doplní...

ahoj

Uživatelský avatar
brano
PzKpfw III
PzKpfw III
Příspěvky: 79
Registrován: 31 led 2017, 18:05
Bydliště: Jur nad Hronom, SK

Re: Ovládání pásu motorovou pákou z letadlové vysílačky

Příspěvek od brano » 03 zář 2017, 19:57

sorry brácho, ale toto nebol šťastný výber..
mohol si sa tu najskôr poradiť, poprípade si prečítať nejaké články o vysielačoch.

skúšam nájsť na nete nejaký návod/manuál na túto súpravu, ale nič nenachádzam.
ak to vieš vrátiť, tak to vráť a objednaj si trebárs TOTO, ak chceš nejakú lacnú zostavu. Alebo je tam aj 10 kanál za 1306 Kč. (LOL napísal som najprv, že KČS...)

Uživatelský avatar
rmichalbarna
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1051
Registrován: 09 říj 2016, 07:34
Bydliště: Most

Re: Ovládání pásu motorovou pákou z letadlové vysílačky

Příspěvek od rmichalbarna » 03 zář 2017, 21:00

Jestli jsem správně pochopil,tak chceš ovládat jednou pákou dopředu a do zadu jeden pás?A druhou druhý?
Když už máš dva regulátory zapoj to na pravou páku oboje.V přijímači dej jeden regulátor na ch2,a druhý na ch4 a zapni dle návodu zapni mix samokřídlo a jedeš jako se setovkou.Dopredeu do zadu a do stran zatacis.
Tatra 141,T34/85,Tiger 1,Panzer 3, BMW R 12 saidcar -to je arzenál!!!
Člen Ústecké jednotky pod http://www.mujtank.tym.cz


martafix
PzKpfw II
PzKpfw II
Příspěvky: 16
Registrován: 13 lis 2015, 17:40
Bydliště: Brno

Re: Ovládání pásu motorovou pákou z letadlové vysílačky

Příspěvek od martafix » 04 zář 2017, 15:03

Napsal jsem výrobci, jak je možné změnit tu středovou polohu, zatím neodpověděl.

No, už jsem ji rozšrouboval, když jsem se to pokoušel vyřešit, takže nwm jestli ji půjde vrátit :(.

Ano,
pravá páka-vertikálně = právý pás
levá páka-vertikálně = levý pás
horizontální osy pro odměr a náměr.
Pls ignorujte pravopisné chibi!

martafix
PzKpfw II
PzKpfw II
Příspěvky: 16
Registrován: 13 lis 2015, 17:40
Bydliště: Brno

Re: Ovládání pásu motorovou pákou z letadlové vysílačky

Příspěvek od martafix » 04 zář 2017, 15:07

Zkoušel jsem ten mix, a funguje! (teda na motýlý ocas, samokřídlo ne), dík moc :D.

Ale i tak, kdyby něko vědel, jak nastavit tu středovou polohu na té pravé páce, tak za to budu rád, použiju ji na náměr :)
Pls ignorujte pravopisné chibi!

Uživatelský avatar
rmichalbarna
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1051
Registrován: 09 říj 2016, 07:34
Bydliště: Most

Re: Ovládání pásu motorovou pákou z letadlové vysílačky

Příspěvek od rmichalbarna » 04 zář 2017, 15:19

Není zač.Tu pravou plynovou páku bych Nachal bez pružiny,dáš servo a můžeš nastavit kaňon jak budeš chtít a zůstane tak.Kdyz tam dáš pružinu na střed tak náměr budeš muset držet.Nech to jak je.Je to můj názor.
Tatra 141,T34/85,Tiger 1,Panzer 3, BMW R 12 saidcar -to je arzenál!!!
Člen Ústecké jednotky pod http://www.mujtank.tym.cz


martafix
PzKpfw II
PzKpfw II
Příspěvky: 16
Registrován: 13 lis 2015, 17:40
Bydliště: Brno

Re: Ovládání pásu motorovou pákou z letadlové vysílačky

Příspěvek od martafix » 04 zář 2017, 15:46

jo, já zapoměl že se náměr dělá servem a né motorkem :D to pak samozřejmě dává smysl a nechám to tak :D
Pls ignorujte pravopisné chibi!

martafix
PzKpfw II
PzKpfw II
Příspěvky: 16
Registrován: 13 lis 2015, 17:40
Bydliště: Brno

Re: Ovládání pásu motorovou pákou z letadlové vysílačky

Příspěvek od martafix » 06 zář 2017, 16:49

Jen pro zajímavost, odpověd od výrobce :)
Dobrý den,



Potřebná úprava je velmi jednoduchá, vyžaduje demontáž aretační pružiny, která zajišťuje „krokování“ ovladače plynu, a doplnění neutralizační kulisy a neutralizační pružiny, které zajistí udržování ovladače ve středové poloze.



Potřebnou úpravu může bez problémů provést náš servis.



S pozdravem

Jaroslav Jína

PELIKAN DANIEL – Technická podpora
Pls ignorujte pravopisné chibi!

Uživatelský avatar
Shotek
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 643
Registrován: 19 bře 2013, 10:21
Bydliště: Praha 9

Re: Ovládání pásu motorovou pákou z letadlové vysílačky

Příspěvek od Shotek » 06 zář 2017, 17:40

martafix píše:Jen pro zajímavost, odpověd od výrobce :)
Dobrý den,



Potřebná úprava je velmi jednoduchá, vyžaduje demontáž aretační pružiny, která zajišťuje „krokování“ ovladače plynu, a doplnění neutralizační kulisy a neutralizační pružiny, které zajistí udržování ovladače ve středové poloze.



Potřebnou úpravu může bez problémů provést náš servis.



S pozdravem

Jaroslav Jína

PELIKAN DANIEL – Technická podpora
však jo, to je ta mechanická úprava, co o ní píšu v prvním příspěvku...
a dá se to zvládnout při troše šikovnosti i doma, abys zbytečně neutrácel...

Odpovědět

Zpět na „Poradna“