Zkoušení jiných motorů

Návody na úpravy tanku
Uživatelský avatar
Martin M
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 107
Registrován: 22 úno 2009, 23:19
15
Lokalita: Zlín

Zkoušení jiných motorů

Příspěvek od Martin M »

Napadlo mně původní elektromotory velikosti 400,popř.380,nahradit delšími a výkonějšími typu 480.Je k mání u většiny mod. prodejců ,většinou označený jako MIG 480 .Jelikož už mám upravené původní kov. převodovky a chodí i s kov. pásy a koly bez problémů,tak to myslím bude stačit a nemusím investovat do převodovek 1:3.Motory MIG480 jsou delší a mají tudíž větší kroutící moment a o to tady jde.Motory budou i méně zatížené,nárůst spotřeby zanedbatelný,tak že regulátor by měl vydržet.Největším problémem bylo sundání pastorků z původních motorků,což se mi nakonec podařilo.Nyní mám pastorky už na nových motorech MIG 480 a čekám jak dopadne jízdní test.Pak tu dám vědět,popříp. napíšu podrobnosti .Zatím tankům zdar!
Uživatelský avatar
Martin M
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 107
Registrován: 22 úno 2009, 23:19
15
Lokalita: Zlín

Re: Zkoušení jiných motorů

Příspěvek od Martin M »

Tak dnes jsem to zkoušel.S novými motory je výkon a rychlost tanku vyšší a přitom minimální rychlost je stejná,jsem spokojen!Tank při rozjezdu krásně propruží,i při zvýšení rychlosti z pomalé jízdy. :D :D :D
Uživatelský avatar
Martin M
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 107
Registrován: 22 úno 2009, 23:19
15
Lokalita: Zlín

Re: Zkoušení jiných motorů

Příspěvek od Martin M »

Tak jsem o víkendu konečně vyzkoušel tank po dokončení podvozku i s novými motory v těžkém terénu.V Pantherovi mám desku RX 14.Jezdili jsme na velké hromadě hlíny na zahradě,místy bylo stoupání tak velké,že tanku prokluzovaly na hlíně pásy .Jednotka vše vydržela,myslím,že není potřeba ji nahrazovat jinými regulátory.Pokud by jsi přesto chtěl v tanku elektroniku měnit,musí se použít klasická RC souprava,to zn.vysílač a příjímač,dva regulátory a rc spínače na airs. střelbu,ot. věže a náměr.Popř. prop. serva.Někde to tady na foŕu najdeš.Ještě dodám ,že tank byl nepřetržitě v provozu celých 20 min .Jednalo se mi o jakýsi zátěžový test,abych zjistil co tank vydrží po všech mých úpravách pohonu a podvozku. :D :D :D
Uživatelský avatar
Martin M
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 107
Registrován: 22 úno 2009, 23:19
15
Lokalita: Zlín

Re: Zkoušení jiných motorů

Příspěvek od Martin M »

Ahoj!Je to další čtyřkanálový neproporcionální příjímač.Je už funkční,bude na něj převedená funkce aisoft. střelby .Páčka vlevo na vysílači bude použita na zvedání hlavně nezávisle nahoru a dolů.Stačí přepojit jeden vodič co vedl k airsoftu na motor,co zvedá hlavenˇ.Ještě mi zbývají 3 volné relé,musím vymyslet na co je použiju.Vše je v tématu rozšíření ovládání-návody.Nyní dodělávám vestavbu modulu čtyřkan. ovládání do vysílače.Pak sem hodím fotky s popisem.
Uživatelský avatar
Martin M
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 107
Registrován: 22 úno 2009, 23:19
15
Lokalita: Zlín

Re: Zkoušení jiných motorů

Příspěvek od Martin M »

Tak že k motorům.Můj názor je,že bohatě stačí mig 480.Ten má stejný průměr pláště motoru a hřídele jako původní motor( 2,3 mm). Potom je výměna za původní velmi snadná.Větší motory už nevyhovují příliš velkými zástavbovými rozměry.Navíc už by určitě nevydržely převodovky.K mání jsou ještě motory Multiplex-Permax 480,ale jsou shodné s Migem 480 .Pak jsou tu ještě Graupner -Speed 480,taky stejné parametry, ale hřídel o průměru 3,17mm!Graupner má ještě Speed 480 race,točí už cca 22000 ot/min,má opět hřídel o pr. 3,17mm.Tak jsem nakonec použil výše zmíněné Migy 480 a jsem fakt spokojen!Pokud se jedná o pův. orig. motory jedná se o starý známý Mabuchi RS380,resp. Speed 400,Mig 400,a v našem případě o čínský klon,je jich mnoho.Ty se vyrábějí na 4,8-6-7,2V a točí od 15000do 18000 ot/min.V našich tancích by se měl vyskytovat ten 6-ti voltový,18000ot za min.To je právě ten problém,který se řeší převodovkami 3:1,aby se tank zpomalil a měl větší kroutící moment.Mig 480 je delší a má podstatně větší kroutˇák,při stejných otáčkách.To je tak ve stručnosti asi vše co mně napadá.Jinak třeba u modelů letadel s elektropohonem,kterým se už dlouho věnuju provádí někteří celou škálu měření el. parametrů pro optimalizaci pohonu,vzhledem k vrtuli,baterii,regulátoru atd.,ale to je na smostatný článek a myslím si,že u RC tanku to není až tak potřeba.Ideální jsou střídavé motory,ale musely by se použít nové regulátory a celá RC souprava.To je však dost nákladné pro naše tanky myslím i zbytečné. Co vy na to?
Uživatelský avatar
Barraka
Zakladatel
Zakladatel
Příspěvky: 208
Registrován: 15 led 2009, 12:02
15
Lokalita: Chrást u Poříčan (nedaleko Českého brodu)

Re: Zkoušení jiných motorů

Příspěvek od Barraka »

kazatel79 píše: a šla by k tomu požít převodovka

Kód: Vybrat vše

http://www.rcshop.eu/mpj-8104-prevodovka-480-bb-411-pastorek-otvor-pr32-mm-p-15976.html
O tom jsem už taky uvažoval, ale podle mě se tam nevejde.
----------------------------------------------------------------------------
Můj tank : Tiger I - časná verze - (101/501 Batalion "LAH")
Uživatelský avatar
Barraka
Zakladatel
Zakladatel
Příspěvky: 208
Registrován: 15 led 2009, 12:02
15
Lokalita: Chrást u Poříčan (nedaleko Českého brodu)

Re: Zkoušení jiných motorů

Příspěvek od Barraka »

kazatel79 píše:to by mě právě zajímalo jestli by šla použít nebo třeba i jiná
s lepším poměrem převodů aby se dala zvýšit právě síla a rychlost tanku bez zásahu do desky
Hledal jsem jestli neexistuje převodovka co by měla pravý úhel mezi vstupem a výstupem, to by pak mohlo jít. Ale nic jsem nenašel.
----------------------------------------------------------------------------
Můj tank : Tiger I - časná verze - (101/501 Batalion "LAH")
Uživatelský avatar
LARS
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 440
Registrován: 02 úno 2009, 21:41
15
Lokalita: Nudvojovice

Re: Zkoušení jiných motorů

Příspěvek od LARS »

Obrázek

O stavbě vyprošťovacího tanku také uvažuji ,původně jsem chtěl postavit Pantera jako Milan ale jelikož se konečně Panter podobný orginálu chýstá do výroby chci použít kočkopsa (Pantertigra)na přestavbu.
M02.jpg
v1.jpg
M003.jpg
Tady sice borec použil jako dárce Jagdpantera ale velice inspirativní ,mě osbně by bylo líto dělat na Jagdpanteru pokusy . http://74.125.39.132/translate_c?hl=cs& ... EbEf-jvelA
[█۞███████]▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
▄▅█████████▅▄▃▂
I███████████████████]
.◥⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙◤
Uživatelský avatar
Martin M
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 107
Registrován: 22 úno 2009, 23:19
15
Lokalita: Zlín

Re: Zkoušení jiných motorů

Příspěvek od Martin M »

Převodovky MP-jet jsou určeny pro pohony do RC letadel,mají příliš malý převodový poměr.Obsahují pouze jedno oz.kolo s vnitřním ozubením.Max. př. poměr 4,1:1.Přev. poměr uvedený u převodovek Asiatam 3:1 je hodnota pro jedno přidané oz. kolo oproti normální převodovce.Jinak nové převodovky z Asiatamu sice nemám,ale zdají se být nejlepším řešením.Kvalitní frézované oz. kola a né ty odlévané z nějaké slitiny zinku jako má Heng long.Stačí do nich "rýpnout šroubovákem,jsou jak z másla!Jsem zvědav,jak dlouho mi ještě vydrží.Mám sice přidané ložiska ,ale nevím... :(
Uživatelský avatar
LARS
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 440
Registrován: 02 úno 2009, 21:41
15
Lokalita: Nudvojovice

Re: Zkoušení jiných motorů

Příspěvek od LARS »

Jelikož si teť stavím RC auto na drift tak jsem se problematikou motorů více zaobíral .Takže můj názor je takový že pro naše tankové učely je nejvhodnější motor do crawleru (Trial) to znamená, malé otáčky a velký krouťák http://www.rcmodelex.cz/rcmodelex/eshop ... lectronics .V těchto modelech jsou i krásné převodovky které by se dle mého soudu dali použít do tanku. http://www.rcmodelex.cz/rcmodelex/eshop ... nsmissions .
[█۞███████]▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
▄▅█████████▅▄▃▂
I███████████████████]
.◥⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙◤
Odpovědět

Zpět na „Návody“