Stránka 1 z 2

Waltersons Getriebe 5:1

Napsal: 18 kvě 2013, 21:14
od Profa
V Německu na Rctank.de se objevily nové převodovky s poměrem 5:1. Nabízejí je pro Tiger I, Sturmtiger I, Panther G, Jagdpanther, Germanpanther a Panzer IV.
Tady je odkaz na verzi pro Tigera I: http://www.rctank.de/product_info.php?products_id=2040
Příjemné je to, že jsou jen o pár euro dražší než převodovky s poměrem 4:1.

Re: Waltersons Getriebe 5:1

Napsal: 18 kvě 2013, 23:24
od Vojtiš
Čau Profo, já mám ty samé převodovky z Beami Trade akorat mě stály nějakých 1700,- a zdá se mě že na těch převodovkách z Rctank.de jsou moc velké pastorky, takže to bude rychlejší jak ty mé Vojtiš. ;)

Re: Waltersons Getriebe 5:1

Napsal: 19 kvě 2013, 16:41
od dzenda7
Jsou ty stejné převodovky jako z Beami za 1700,-, mají delší hřídelku cool Jsou super pomalé.

Re: Waltersons Getriebe 5:1

Napsal: 19 kvě 2013, 18:40
od Sylva
Tak to jsou chlapci ty, o kterých jsem tady psal asi před měsícem, ty pastorky jsou vyměnitelné a k převodovkám by jste měli dostat i originál stahovák, zde jsou stránky firmy, která je myslím vyrábí:
http://waltersons.com/hobby/index.php?o ... &Itemid=74
Čus Ivo puffy

Re: Waltersons Getriebe 5:1

Napsal: 23 kvě 2013, 12:48
od Ody
Vidím dobře, že motory jsou uchyceny jen na jedné straně (u pastorku) na takovém malém držáčku a na té druhé jsou v luftě nebo se mi to jen zdá?

Re: Waltersons Getriebe 5:1

Napsal: 24 kvě 2013, 22:26
od spitfiremk1
vypadají stejně jak od Beami,ale je tam skutečně velký pastorek, skoro o průměru motoru. Převod je i tak 5:1, ale je rozpočítán asi jiným počtem zubů na ostatních kolech. Velká kola, pokud do sebe zabírají, nedělají takový hluk, jako malý pastorek do velkého kola..Navíc se motor uchycený letmo za čelo jen v tenkém plechu,nemá snahu vykrucovat ze souososti vlivem velmi velkých sil, pokud je malinký pastorek. Velký obvod do sebe zapadajících kol umožní i lepší záběr boků zubů do sebe. Pokud tam jsou výměnné pastorky, musí mít motor možnost posunu v uchycení (to tam není moc vidět) Já mám od Beami 5:1 v barvě kovu-nečerněné-Pastorek je menší (ale dost velký) a pokud bych chtěl měnit za malý do pomala, tak i kdybych udělal nové otvory pro motor, tak ten nejde jednoduše spustit níž, jelikož se opře o rozpěrku bočnic převodovky a tuším o jedno kolečko...Škoda, bylo by to super citlivé a pomalejší. Ale stávající převod bohatě na šestikilový Tigr stačí.. ;) Faktem ale je, že se mi prodloužila doba jízdy na hodinu a čtvrt s nimh 2200 :shock: s občasnými zastávkami a při realistické rychlosti typu.

Re: Waltersons Getriebe 5:1

Napsal: 16 črc 2013, 19:52
od Sylva
Ahoj chlapci.
Tak jsem si cestou Michala koupil do TIGER 1 nové převodovky WALTERSONS :!: . Michal je vzal na sraz k Milanovi a při telefonickém rozhovoru je celkem chválil.
Doposavadní mé (zvýrazňuji mé) hodnocení:
- celkem robustní konstrukce, myslím si, že by nemělo docházet k vychylování bočních stěn, i samotné ozubené soukolí vypadá dobře, jak to bude s hnací hřídelí, zda vydrží nebo ne, to ukáže čas :?:
- provedl jsem výměnu pastorku na motoru na nejmenší, šlo to celkem z tuha, ale přiložené nářadí fungovalo dobře
- co se týče montáže, tak s tím už je to horší, přibalená spodní montážní deska je i dle fotografického návodu pro celoumělohmotné vany a pro vanu kovovou je nepoužitelná, originál spodní desku z kovové vany je třeba odvrtat a udělat do ní závity na přichycení převodovek (na tomto zrovna pracuji)
- kdo má starou převodovku na hnací hřídeli osazenou ložiskem, musí počítat s tím, že i novou hnací hřídel bude muset trochu obrousit, aby ložisko o průměru 8mm na tuto vešlo
- již při broušení hnací hřídele jsem zjistit, že levý motor převodovky se dle mého úsudku dost zahřívá (jednu chvíli se z něho i zakouřilo) a tato převodovka je i hlučnější než pravá, pravý motor se tak nehřeje a převodovka je hlučná opět dle mého úsudku akorát (pozor, zatím jsem převodovku z důvodu manipulace nemazal přibaleným mazivem), při pouštění levé převodovky z důvodu přesného uchycení na zákaldovou desku padají z ozubení mikroskopické pilinky (toto přisuzuji usazení jednotlivých ozubení), myslím si, že po záběhu by to mělo být OK

To jsou zatím doposud zjištěné poznatky k daným převodovkám, nejvíce mne straší přehřívaní levého motorku, je fakt dost horký a to jsem ho pouštěl jen krátce a vlastně bez zátěže, no uvidíme ;) v nejhorším případě bych musel koupit nové motorky :( .
Jak budu mít další poznatky, tak je dopíšu.

Čus Ivo puffy

Re: Waltersons Getriebe 5:1

Napsal: 17 črc 2013, 20:38
od Sylva
Opět vás zdravím a pokračuji ve svém hodnocení daných převodovek.

- dnes se mi podařilo obě převodovky upevnit na základovou desku - po těžkém boji
- jak jsem již psal minule opravdu levá převodovka je hlučná a její motor hřeje jako blázen, dále jsem také zjistil, že levá převodovka je o dost pomalejší jak prává a dochází u ní k cukání, tím vlastně tank nejede rovně, ale stále zatáčí. Jsem z toho dost :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: . Nevím jestli je to motorem nebo převodovkou, budu to muset opět rozdělat a ještě vyměním levý motor s pravým a uvidím v čem je problém. Na prázdno bez převodovky se mi zdálo, že motor jede normálně, ale kdo ví co dělá při zatížení.
Tak to je zatím vše :? :? :? . Pokud by měl někdo nějaký nápad nebo radu budu rád.

Čus Ivo puffy

Re: Waltersons Getriebe 5:1

Napsal: 17 črc 2013, 20:48
od zander
Ahoj
napsal jsem ten problém do Německa.
Uvidíme co mi napíše.

Michal

Re: Waltersons Getriebe 5:1

Napsal: 17 črc 2013, 21:04
od Sylva
Ahoj Michale,
díky Ivo puffy