Výstava železničních modelů - Trutnov

Moderátor: sakulajda

Uživatelský avatar
PetrNC
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 643
Registrován: 22 led 2012, 21:04
Bydliště: Náchodsko

Re: Výstava železničních modelů - Trutnov

Příspěvek od PetrNC » 31 říj 2018, 18:54

Max píše:Mě překvapuje, že mašinka a jeji převody jsou schopné přenést dostatečnou silu na kolejový svršek a že se to celé rozjede. :o
.... když se to udělá bytelně :D .....


Obrázek

kremak432
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 279
Registrován: 19 říj 2015, 09:14
Bydliště: Starý plzenec

Re: Výstava železničních modelů - Trutnov

Příspěvek od kremak432 » 31 říj 2018, 21:47

No precizní zpracování je základ úspěchu, ale jeden nejmenovaný železniční odborník (bohužel už není mezi námi) říkal, že můžu mít sebe víc silnou lokomotivu, ale co je to platné, když nebude mít potřebnou adhesi, aby ten výkon přenesla tzv. na koleje.

Uživatelský avatar
PetrNC
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 643
Registrován: 22 led 2012, 21:04
Bydliště: Náchodsko

Re: Výstava železničních modelů - Trutnov

Příspěvek od PetrNC » 31 říj 2018, 23:01

Je to tak. Chce to měkký rozjezd a tady má hliník prostě vyšší koeficient tření.

Uživatelský avatar
Max
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 151
Registrován: 02 zář 2017, 14:16
Bydliště: Kostelec nad Orlicí

Re: Výstava železničních modelů - Trutnov

Příspěvek od Max » 06 lis 2018, 17:57

Díky za odpověď.
Škoda, že jsem o této akci nevěděl dříve.
Jel bych se podívat osobně.
ahoj "Papír snese všechno", horší je to s "fyzikou" cool

Uživatelský avatar
PetrNC
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 643
Registrován: 22 led 2012, 21:04
Bydliště: Náchodsko

Re: Výstava železničních modelů - Trutnov

Příspěvek od PetrNC » 08 lis 2018, 19:17

Jen taková drobnůstka ..... Tato akce byla příležitostí i k tomu, abych otestoval "energetickou" spotřebu tažných lokomotiv. V obou je shodný akumulátor LiPol 7,4V / 5500mAh. Obě pracovaly oba dny a v činnosti se střídaly. V sobotu od 9 hodin do 12:00 s hodinovou pauzou a poté do 18:00. V neděli jsem potom oběma ve 12 hodin vyměnil baterie.

Výsledky předčily očekávání .... Baterie z Mikáda si do stejného stavu nabití "vzala" cca 3500mAh a z Bechyňky cca 2700mAh. Pomineme-li účinnost nabíjení, tak výsledky jsou velmi dobré. Je faktem, že obě pracovaly za takřka ideálních podmínek, kde byl povch pevný a rovný a nejezdilo se do oblouků. Mikádo odtahalo co do četnosti cca 3/5 kapacity a co do hmotnosti asi stejně jako Bechyňka. Vyšší spotřeba se dá vysvělit tím, že Mikádo je dělané na rychlost a motor se tedy musí "více snažit". K tomu přispívají samozřejmě i veká hnací kola. Bechyňka, byť má dva motory, ale delší převody, tak se o práci oba "rozdělily a točily" se ve vyšší účinnosti. Data list výrobce, že to jsou vysokoúčinné motory tedy nekecal, samozřejmě ve spojení s kvalitní regulátorem ....

Jsou to tyto elektromotory a používám je i ve svých tancích. Jejich hlavní vevýhodou pro standardní použití je velikost 540, takže se nehodí k žádné standardní převodovce .......

https://www.modelcentrum.cz/produkt/TRU ... tor-i50416

Odpovědět

Zpět na „Jiné“