projekt HETZER

Moderátor: sakulajda

Odpovědět
mrst
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 2447
Registrován: 09 úno 2009, 19:52
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice

Re: projekt HETZER

Příspěvek od mrst » 14 dub 2018, 18:38

pro upřesnění...
mám doma formy na stavebnici, to tedy znamená, kdo chce Hetzer je ještě možné několik odlít
foto zde
Obrázek
shrnutí... je možné tedy dodat stavebnice + projekt pásy + lepty
stavebnice je bez vany...původně výrobek Pechyho

polda
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 118
Registrován: 09 zář 2011, 18:45
Bydliště: Kobeřice u Brna

Re: projekt HETZER

Příspěvek od polda » 16 dub 2018, 21:52

já chtěl 2 sady

mrst
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 2447
Registrován: 09 úno 2009, 19:52
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice

Re: projekt HETZER

Příspěvek od mrst » 15 kvě 2018, 07:14

zde jsou první odlity...
jsou zkušební, takže je něco málo nedolité na některých...je to metodou odstředivého lití - takže by to šlo zvýšením otáček asi bez problémů dolít.
co je větší problém...díry na čepy
o víkendu to zkusím svrtat, ale to nebude ten správný postup (moc zdlouhavé)
pak je možnost odlévat s čepy...to by si musel ale každý sám vyrazit a spasovat články dohromady
zatím se vyvijí technologický postup
tvrdost a odolnost na otěr vynikající
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
PetrNC
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 848
Registrován: 22 led 2012, 21:04
Bydliště: Náchodsko

Re: projekt HETZER

Příspěvek od PetrNC » 15 kvě 2018, 08:44

Vypadají hodně dobře. Jsem zvědavý na to svrtani, jak to bude moc uhybat.

Uživatelský avatar
50koruny
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 299
Registrován: 02 čer 2017, 03:23
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: projekt HETZER

Příspěvek od 50koruny » 15 kvě 2018, 16:01

pekne to vyšlo.
ja by som ti teoreticky vedel vyrobiť jadrá na tie diery na čapy + presné otvory vo forme.
ak je to teda bežná forma na odlievanie a je to fyzicky a technicky možné.
som nástrojár a foriem robíme dosť.mám aj nejaké polotovary na jadrá rôznych priemerov, teda by stačilo prerezať dieru.
facebook.com/warprints

mrst
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 2447
Registrován: 09 úno 2009, 19:52
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice

Re: projekt HETZER

Příspěvek od mrst » 15 kvě 2018, 20:40

takže zde pokus...
uvědomte si, že vrtákk je průměru 1,1mm (fréza 1mm konus)
materiál velmi dobře opracovatelný...nicméně
Obrázek
navrtávací frézka si hravě s materiálem poradila...
materiál na středních otáčkách v pohodě...tříska se nelepí a odpadává velmi pěkně
Obrázek
největší problém je však další vrtání druhého otvoru....vrták se rozhází, jelikož jsou tam mírné nálitky po původních otvorec a najednou rup...i s min. posuvem
tento postup je absolutně slepou uličkou

Obrázek
jediná cesta bude odlévat s čepy ve formě
broblém bude při chladnutí, jelikož mat bude mít smrštivost 1%-3%
tím nepůjde vysunout, ale vyrazit silou
aby síla nebyla moc velkou, tak se bude muset čep před odlitím ponořit do teflonu a tím vytvoří kluznou a určitým způsobem i pružnou mikrovrstvu
zatím vše v oblasti technologické úvahy

Uživatelský avatar
Ivan
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 855
Registrován: 03 dub 2013, 12:08
Bydliště: Absolova 89, 624 00 Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: projekt HETZER

Příspěvek od Ivan » 15 kvě 2018, 22:09

Odlitky jsou KRÁSNÉ. Můj názor je shodný s Tvým.

Je zde ale jedna podmínka.
Osy čepů v odlitku musí být "absolutně " rovnoběžné, jinak by byl pás po složený prohnutý. A to by byl průser.
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
PetrNC
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 848
Registrován: 22 led 2012, 21:04
Bydliště: Náchodsko

Re: projekt HETZER

Příspěvek od PetrNC » 15 kvě 2018, 22:13

Možným technickým řešením může být vrtací přípravek, jako například tento ( i když byl určený pro články na 1/6 ), ale ne každý dosáhne na potřebnou technologii ..... :

Obrázek

Varianta s ocelovými trny ve formě při odlévání bude asi nejschůdnější. Vyklepnout trny z článku lze realizovat i "na kuchyňském stole"a případné dočištění otvorů vrtákem už půjde i "v ruce". Tady bych doporučil vrtáčky s legované kobaltem, které vydrží mnohem více než standardní, ale to předbíhám ..... :)

Radek
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 345
Registrován: 25 úno 2009, 10:33
Bydliště: Hostětín

Re: projekt HETZER

Příspěvek od Radek » 16 kvě 2018, 07:32

Podle mého názoru to bez vrtacího přípravku nepůjde a na použití strojního posuvu můžete rovnou zapomenout. S vrtákem průměru kolem 1 mm lze pracovat pouze s citem z ruky. Vrtáky je potřeba použít v lepším provedení, v žádném případě ne obyčejné černé. je otázka také, zda chladit při vrtání, či nechladit, ale spíše chladit. Jestli je tu nějaký specialista na řezné kapaliny mohl by něco doporučit.
Zinkoslitina se ráda na vrták nalepuje a pak dojde k zadření a zlomení vrtáku. nebude to jednoduché, ale věřím, že to zvládnete. Když to umí Číňani naučíte se to taky. :lol:

Radek

polda
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 118
Registrován: 09 zář 2011, 18:45
Bydliště: Kobeřice u Brna

Re: projekt HETZER

Příspěvek od polda » 16 kvě 2018, 08:03

Nazdar, pro chlazení a mazání vrtáků mohu doporučit VRTNY A REZNY OLEJ REZON LTS od fa. NOVATO, jedná se o supr prostředek, který používáme v naší fa. při opracování kovů, hlavně nerezi. Nedochází k odpařování jako u běžných mazacích olejů

Odpovědět

Zpět na „Jagdpanzer 38 (t) Hetzer“