projekt HETZER

Moderátor: sakulajda

Re: projekt HETZER

Příspěvekod PetrNC » 15 kvě 2018, 08:44

Vypadají hodně dobře. Jsem zvědavý na to svrtani, jak to bude moc uhybat.
Uživatelský avatar
PetrNC
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
 
Příspěvky: 523
Registrován: 22 led 2012, 22:04
Bydliště: Náchodsko

Re: projekt HETZER

Příspěvekod 50koruny » 15 kvě 2018, 16:01

pekne to vyšlo.
ja by som ti teoreticky vedel vyrobiť jadrá na tie diery na čapy + presné otvory vo forme.
ak je to teda bežná forma na odlievanie a je to fyzicky a technicky možné.
som nástrojár a foriem robíme dosť.mám aj nejaké polotovary na jadrá rôznych priemerov, teda by stačilo prerezať dieru.
facebook.com/warprints
Uživatelský avatar
50koruny
PzKpfw IV
PzKpfw IV
 
Příspěvky: 238
Registrován: 02 čer 2017, 03:23
Bydliště: Banská Bystrica

Re: projekt HETZER

Příspěvekod mrst » 15 kvě 2018, 20:40

takže zde pokus...
uvědomte si, že vrtákk je průměru 1,1mm (fréza 1mm konus)
materiál velmi dobře opracovatelný...nicméně
Obrázek
navrtávací frézka si hravě s materiálem poradila...
materiál na středních otáčkách v pohodě...tříska se nelepí a odpadává velmi pěkně
Obrázek
největší problém je však další vrtání druhého otvoru....vrták se rozhází, jelikož jsou tam mírné nálitky po původních otvorec a najednou rup...i s min. posuvem
tento postup je absolutně slepou uličkou

Obrázek
jediná cesta bude odlévat s čepy ve formě
broblém bude při chladnutí, jelikož mat bude mít smrštivost 1%-3%
tím nepůjde vysunout, ale vyrazit silou
aby síla nebyla moc velkou, tak se bude muset čep před odlitím ponořit do teflonu a tím vytvoří kluznou a určitým způsobem i pružnou mikrovrstvu
zatím vše v oblasti technologické úvahy
Naposledy upravil mrst dne 15 kvě 2018, 20:42, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
mrst
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
 
Příspěvky: 2064
Registrován: 09 úno 2009, 20:52
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice

Re: projekt HETZER

Příspěvekod Ivan » 15 kvě 2018, 22:09

Odlitky jsou KRÁSNÉ. Můj názor je shodný s Tvým.

Je zde ale jedna podmínka.
Osy čepů v odlitku musí být "absolutně " rovnoběžné, jinak by byl pás po složený prohnutý. A to by byl průser.
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Ivan
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
 
Příspěvky: 624
Registrován: 03 dub 2013, 12:08
Bydliště: Absolova 89, 624 00 Brno

Re: projekt HETZER

Příspěvekod PetrNC » 15 kvě 2018, 22:13

Možným technickým řešením může být vrtací přípravek, jako například tento ( i když byl určený pro články na 1/6 ), ale ne každý dosáhne na potřebnou technologii ..... :

Obrázek

Varianta s ocelovými trny ve formě při odlévání bude asi nejschůdnější. Vyklepnout trny z článku lze realizovat i "na kuchyňském stole"a případné dočištění otvorů vrtákem už půjde i "v ruce". Tady bych doporučil vrtáčky s legované kobaltem, které vydrží mnohem více než standardní, ale to předbíhám ..... :)
Uživatelský avatar
PetrNC
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
 
Příspěvky: 523
Registrován: 22 led 2012, 22:04
Bydliště: Náchodsko

Re: projekt HETZER

Příspěvekod Radek » 16 kvě 2018, 07:32

Podle mého názoru to bez vrtacího přípravku nepůjde a na použití strojního posuvu můžete rovnou zapomenout. S vrtákem průměru kolem 1 mm lze pracovat pouze s citem z ruky. Vrtáky je potřeba použít v lepším provedení, v žádném případě ne obyčejné černé. je otázka také, zda chladit při vrtání, či nechladit, ale spíše chladit. Jestli je tu nějaký specialista na řezné kapaliny mohl by něco doporučit.
Zinkoslitina se ráda na vrták nalepuje a pak dojde k zadření a zlomení vrtáku. nebude to jednoduché, ale věřím, že to zvládnete. Když to umí Číňani naučíte se to taky. :lol:

Radek
Uživatelský avatar
Radek
PzKpfw IV
PzKpfw IV
 
Příspěvky: 258
Registrován: 25 úno 2009, 11:33
Bydliště: Hostětín

Re: projekt HETZER

Příspěvekod polda » 16 kvě 2018, 08:03

Nazdar, pro chlazení a mazání vrtáků mohu doporučit VRTNY A REZNY OLEJ REZON LTS od fa. NOVATO, jedná se o supr prostředek, který používáme v naší fa. při opracování kovů, hlavně nerezi. Nedochází k odpařování jako u běžných mazacích olejů
Uživatelský avatar
polda
PzKpfw IV
PzKpfw IV
 
Příspěvky: 108
Registrován: 09 zář 2011, 18:45
Bydliště: Kobeřice u Brna

Re: projekt HETZER

Příspěvekod 50koruny » 16 kvě 2018, 16:06

možnože najschodnejšie bude urobiť tie tŕne/jadrá do formy.
s ich vyklepávaním by som ale nepočítal.ono sa to musí vyrobiť veľmi presne aby to tesnilo a keď sa po takom tŕni udrie kladivom tak môže byť kalený aký chce, pokiaľ má 1-2mm tak sa buď ohne alebo sa roztlačí priemer.
ak by bola forma dosť veľká, tak by sa teoreticky mohli dať jadrá aj vykrútiť.ak by jadro pri základni malo závit a na rozmer by bol vybúsený len vrch ako pracovná časť.
ale nechcem do toho veľmi mudrovať, ani neviem ako takéto formy vyzerajú a či sa to dá.
ale na ten teflonový sprej sa spýtam v práci nášho "skladača foriem".on používa niečo priamo na formy určené, neviem presne čo.
facebook.com/warprints
Uživatelský avatar
50koruny
PzKpfw IV
PzKpfw IV
 
Příspěvky: 238
Registrován: 02 čer 2017, 03:23
Bydliště: Banská Bystrica

Re: projekt HETZER

Příspěvekod mrst » 16 kvě 2018, 16:37

pánové, krásná debata, ale to co navrhujete je pasé... protože si musíte uvědomit, že vrtat to nikdo nebude...jedině dovrtávat např. z otvoru 0,8mm na 1,1mm
na každý tank je zapotřebí 200ks článků x 2 je 400 děr!!!
každý si to může dovrtat - vystružit díru, když bude vlastnit vrták 1,1mm, pouze "vystružovat díru a i to je časově náročné např. na dva dny
zapomeňte na vrtání do kovu a k tomu ještě chlazení...
o této metodě budu uvažovat pouze tehdy, když si budu dělat 10 článků a k tomu ještě pro sebe

řešení je pouze jedno .... vkládat osičky předem do formy a docílit poměrně snadného vyjmutí :roll:

když se podíváte na Čínu....resp. články z Číny, tak už od pohledu a počtu licích otvorů je jasné, že to lijí tlakovým litím do kovových forem
ta se může zaplatit pouze v 100tisícových seriích :cry:
Naposledy upravil mrst dne 16 kvě 2018, 16:39, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
mrst
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
 
Příspěvky: 2064
Registrován: 09 úno 2009, 20:52
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice

Re: projekt HETZER

Příspěvekod 50koruny » 16 kvě 2018, 16:43

presne tak.ja mám hotové polotovary tŕňov s pätou priemeru 6mm a výškou 3mm.brúsené a kalené.máme rôzne priemery od 0,6mm po 6 a je ich značný počet.2-3 nebudú nikomu chýbať, ak nemáš možnosť brúsiť na gulato a mal by si záujem tak ti ich pošlem.
Naposledy upravil 50koruny dne 16 kvě 2018, 16:43, celkově upraveno 1
facebook.com/warprints
Uživatelský avatar
50koruny
PzKpfw IV
PzKpfw IV
 
Příspěvky: 238
Registrován: 02 čer 2017, 03:23
Bydliště: Banská Bystrica

PředchozíDalší

Zpět na Jagdpanzer 38 (t) Hetzer

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron

x