Torro Panther Ausf.G

Moderátor: sakulajda

Re: Torro Panther Ausf.G

Příspěvekod Drake » 15 zář 2018, 13:21

Tak jsem tu se slíbeným komentářem k jízdě s novými motory. Bohužel doma nikoho nepřemluvím aby si šel se mnou "hrát" ven a natáčet Panthera na video :evil: Nicméně i když včera pršelo tak jsem vytáhl tank ven a jezdil víc jak 40 minut (na 3000mAh baterii) což je víc než s původními motory a to jsem tank vůbec nešetřil, ale pravda jen jsem jezdil (nestřílel ani nevyužíval další funkce). Co je obsolutní paráda tak tank jezdí jako tank a ne jako Porsche na steroidech.......podle převodů a otáček motoru jsem přepočítal maximální rychlost modelu zhruba rovnající se 38km/h u originálu. Panther před omezením rychlosti měl technicky dosahovat cca. 45km/h po omezení 35km/h na silnici při přesunech, takže rychlost kupodivu opravdu modelově skoro sedí a jízda terénem je velice koukatelná pokud člověk rád sleduje práci podvozku v terénu :) Rozjezdy: už nemusím velice pečlivě a opatrně manipulovat s ovladačem rychlosti aby mi tank doslova nevystřelil jak poblázněné mufero, rozjede pěkně pomalu a plynule i do prudkého kopce, u zastavení se pořád musí pěkně plynule ovládat páka aby tank nezastavil na fleku, i když z tak malé rychlosti to není tak šílené jako u původních motorů. Ovládání při zatáčení je také paráda, tank zatáčí pěkně a plynule jak při pivotu na místě tak při snížení rychlosti jednoho z pásů, trochu ale ztratí rychlost takže průjezd zatáčkou není při konstantní rychlosti ale za mírného zpomalení, jakmile se srovnají otáčky motorů tak tank opět zrychlí. V terénu a to i těžkém (škoda že není video) si uchovává konstantní rychlost i po přechodu z roviny do strmějšího stoupání, v pohodě zatáčí i při jízdě do kopce (pokud vyloženě neztratí adhezi), taky přesnost ovládání mapř. při najíždění do těsnějších prostor nebo na most je velice příjemná a nestalo se mi že mi tank zničeho nic vystřelil na jednu stranu a boural do stěny apod. Bohužel bylo po dešti tak jsem nemohl zkusit to nejdůležitější proč jsem se do výměny vlasně pustil......tj. jízda v písku. Takže jakmile to vyschne tak to vytáhnu do naší moravské sahary a budou další testy. Tady ale přemýšlím že bych na pásy přidal po jednom článku a trošku je tím povolil. Celkově jsem zatím velmi spokojený a pokud máte převodovky 1/3 a chcete aby se tank pohyboval fakt aspoň trochu reálně tak výměnu motorů za Krick Max Power 400 doporučuju, já jsem modelář, rád barvím brousím a pracuju s plastem, mechaniku a kov a hlavně elektroniku moc nemusím a neumím, ale tohle jsem zvládl prakticky sám a v pohodě, takže to doporučuju i méně zručným lidem jako jsem já. ;)
Uživatelský avatar
Drake
PzKpfw IV
PzKpfw IV
 
Příspěvky: 234
Registrován: 11 čer 2017, 16:27
Bydliště: Kyjov

Re: Torro Panther Ausf.G

Příspěvekod Shotek » 15 zář 2018, 23:45

Super popis pane, škoda jen, že není i to video.
Hlavní je, že jsi spokojený a to je nejdůležitější!
*THUMBS UP*
Uživatelský avatar
Shotek
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
 
Příspěvky: 538
Registrován: 19 bře 2013, 11:21
Bydliště: Praha 9

Re: Torro Panther Ausf.G

Příspěvekod Drake » 26 zář 2018, 11:35

Pánové chtěl bych se prosím Vás zeptat jestli nemá někdo barevné foto popř. barevné schéma Pantherů sloužících v ČSLA po válce (označení bylo T-42/75N)? Něco málo jsem si už našel na internetu, ale většinou se jedná jen o poměrně nekvalitní černobílé fotografie.
Uživatelský avatar
Drake
PzKpfw IV
PzKpfw IV
 
Příspěvky: 234
Registrován: 11 čer 2017, 16:27
Bydliště: Kyjov

Re: Torro Panther Ausf.G

Příspěvekod Drake » 26 zář 2018, 11:38

Uživatelský avatar
Drake
PzKpfw IV
PzKpfw IV
 
Příspěvky: 234
Registrován: 11 čer 2017, 16:27
Bydliště: Kyjov

Re: Torro Panther Ausf.G

Příspěvekod Radek » 26 zář 2018, 13:54

Píšeš, že chceš přidat jeden článek do pásů. Pokud máš podepřené výstupní hřídele převodovky kožisky doporučil bych raději udělat odpružené nápínáky napínacích kol pásů.
Mám s tím také trochu zkušeností a myslím si, že cesta, kterou se většina ubírá je: "Lepší a lepší motory a převodovky, lepší elektronika". Jenže k čemu to všechno je, když jak na potvoru mezi kolo a pás zaběhne z písku kamínek a síla se nemá kam vybít? Převodovka jede jak nezadržitelný stroj a tak se ta síla někam vybít musí (výsledek rozlousknutí napínacího kola, prasknutí pásu, sjetí pásu v extrému ulomení kola, u převodovky s koly ze zinkoslitimy poškození ozubení kol nebo některé další škody).
Nikomu můj názor necpu, je to jen zkušenost. Mám dva Tigry (oba s odpruženým napínákem) PZ III, IV, KV-1 s odpruženým napínákem, jen T34 a T90 je zatím nedostal. Vím, že hojně tyto napínáky používá Milan, je to jeden z nejzkušenějších na tomto fóru. Pokud jsi zdatný na mechaniku, nebude to pro Tebe problém je udělat.

Radek
Uživatelský avatar
Radek
PzKpfw IV
PzKpfw IV
 
Příspěvky: 258
Registrován: 25 úno 2009, 11:33
Bydliště: Hostětín

Re: Torro Panther Ausf.G

Příspěvekod Drake » 26 zář 2018, 14:09

Zdravím, Radku, s Milanem už jsme domluvení že jak se u něj v budoucnu budu stavovat, tak mi napínáky ukáže, bavili jsme se zatím ohledně nich po telefonu, ale není nad to vidět je naživo, takže na starý Panther nakonec napínáky (spíše povolováky) půjdou. Taky na novém Pantheru kde jsem s nimi už počítal a mám nadělané páky a budu testovat pružiny. Ono ty motory pomohly spíše realistické rychlosti, nakonec jsem rád že jsem je tam dal.
Uživatelský avatar
Drake
PzKpfw IV
PzKpfw IV
 
Příspěvky: 234
Registrován: 11 čer 2017, 16:27
Bydliště: Kyjov

Re: Torro Panther Ausf.G

Příspěvekod Radek » 26 zář 2018, 14:14

Drake píše:Zdravím, Radku, s Milanem už jsme domluvení že jak se u něj v budoucnu budu stavovat, tak mi napínáky ukáže, bavili jsme se zatím ohledně nich po telefonu, ale není nad to vidět je naživo, takže na starý Panther nakonec napínáky (spíše povolováky) půjdou. Taky na novém Pantheru kde jsem s nimi už počítal a mám nadělané páky a budu testovat pružiny. Ono ty motory pomohly spíše realistické rychlosti, nakonec jsem rád že jsem je tam dal.



Proti jiným motorům nic nemám, je to v pořádku. Jedno z možných řešení najdeš na těchto stránkách v dolní části příspěvku:

http://www.ig-nordlicht.eu/wbb4/index.p ... erplatine/

Je to jen jedno z možných řešení. Existují i jiné.

Radek
Uživatelský avatar
Radek
PzKpfw IV
PzKpfw IV
 
Příspěvky: 258
Registrován: 25 úno 2009, 11:33
Bydliště: Hostětín

Re: Torro Panther Ausf.G

Příspěvekod Drake » 26 zář 2018, 14:34

Díky, našel jsem si tam video s detailem napínáků (povolováků) jednoduché, to bych měl zvládnout.
Uživatelský avatar
Drake
PzKpfw IV
PzKpfw IV
 
Příspěvky: 234
Registrován: 11 čer 2017, 16:27
Bydliště: Kyjov

Re: Torro Panther Ausf.G

Příspěvekod Drake » 06 říj 2018, 17:02

Tak díky Kuldíkovi se rozpohyboval můj druhý Panther, je to první pokus jak vložit někam video, tak se omlouvám za kvalitu. Zatím si hraju s nastavením elmodu přes počítač, jízda se zlepšuje, jen prodlevy nemůžu trefit, při "přeřazování/podřazování" mi tank vždycky skoro zastaví, rozjezdy jsou zatím taky pomalé a dojezd naopak moc rychlý, jako by řidič použil pásovku. Ale je čas se s tím hrát celou zimu. :D

https://www.youtube.com/watch?v=JqcLhXCbCOI

Naposledy upravil Drake dne 06 říj 2018, 17:06, celkově upraveno 3
Uživatelský avatar
Drake
PzKpfw IV
PzKpfw IV
 
Příspěvky: 234
Registrován: 11 čer 2017, 16:27
Bydliště: Kyjov

Předchozí

Zpět na Panther

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron

x