Stránka 24 z 41

Re: Torro Panther Ausf.G

Napsal: 26 čer 2018, 10:21
od Radek
Drake píše:Tak jsem dneska kompletoval pojezd a nabarvenou novou vanu, tak to pěkně šlo až jsem si říkal že to není možný aby nebyl problém a bác bylo to tam :shock: Hnací kola od HQ jsou dodávaná se šroubem M4x12 pro zajištění na výstupní hřídel převodovky......ta má závit M3, kde udělali soudruzi z východního německa chybu? :D . Taky jsem předělával uchycení převodovek, levá sedla krásně i s podpůrným ložiskem, zato pravá má zkroucenou skříň, tam to budu muset ještě řešit.....stojí to za prd. Mám to sice tam včetně ložiska usazené, ale nezavrtával jsem ho a nepřitahoval k bočnici, první vyzkouším jak bude celkově pohon chodit s pásama a když to bude dobrý tak to sešroubuju a zavrtám.........
K těm šroubům - je to tak, že převodovky Heng Long mají průměr šroubů 3 mm, tuningové mají průměr šroubů 4 mm. Já jsem u většiny mých převodovek závit M3 převrtal a přeřezal na závit M4. Šrouby se M4 se lépe dotahují, nedochází u nich tak lehce k povolování jako u M3. Musím přiznat, že mě k tomu vedlo i to, abych mohl klíč na M3 vyhodit.

Všechny převodovky se Číňanům nepovedou, doporučuji vše narovnat, srovnat do pravých úhlů a vyzkoušet volnost a bezproblémovost chodu rukou. Při pohonu s pásy toho moc nezjistíš, nanejvýš když zkontroluješ motory, zjistíš, že se jeden více hřeje. Možná, že někdo jiný má jiný názor.

U jednoho tanku jsem se také setkal s tím, že výstupní hřídel s oplošením neseděla délkou a musel jsem tam na hřídel přidat milimetrovou podložku. U jednoho tanku se mi stalo, že kolo nesedělo s pásy, (bylo to u Tigra – tunongové kolo Torro), pás se stavěl na zuby ,zuby, které zapadají do pásů na kole neměly od sebe dostatečnou vzdálenost (zase podložka mezi poloviny kola, asi se zinkoslitina více scvrkla). Je proto dobré zkontrolovat pravítkem jak to vše sedí v řadě s pojezdovými koly. Možná to někomu přijde jako zbytečné, protože to tak dělá už vždycky automaticky. Bohužel je to takové „Přibližné čínské strojírenství“, ani konstrukčně nejsou převodovky ideální, ani ty tuningové. Teď jsem viděl nové řešení s kuželovým soukolím a s motory s planetovou převodovkou. Stojí to kolem 90 €, ale teprve čas ukáže, jestli toto řešení je to ideální a správné. Dříve se to omlouvalo cenou, že je nízká, ale postupně cena narostla a dále roste a kvalita se nějak moc hlavně u převodovek nezvýšila, základní plastové provedení je pořád stejné a stejně mizerné, nevím proč se ještě prodávají převodovky ze zinkoslitiny (možná jich mají ještě hodně skladem), které jsou zdrojem častých problémů a nemají moc velkou životnost. Přitom už existuje varianta s ocelovými koly, která má lepší životnost. Myslím, že kdyby se vzala čísla kolik se dělalo tanků před deseti lety a kolik se dělá dnes, mohly by mít všechny už ocelová kola v základu, ale s tím my jako menšinový trh bohužel nic nenaděláme. Je jasné, že čím větší počty se něčeho vyrábí, tím je to levnější, hlavně v Číně.

Už jsem toho napsal dost, končím. Přeji ať Ti to dobře fachčí a jezdí.

Radek

Re: Torro Panther Ausf.G

Napsal: 26 čer 2018, 21:18
od Drake
Milane, omouvám se, ale nestíhám, Cvrčovice budou "bohužel" jen se "starou" 114 co jsem měl na Ořechově. Chtěl jsem u Tebe udělat premiéru nově postavenýho Panthera, alespoň vizuálně (ještě bez cama) než si ho Kuldík převezme na instalaci a oživení Elmodu, ale nějak to fakt nestihnu......tak budete muset vydržet na premiéru na některou z pozdějších akcí. :)

Tak v práci jsem si "vyfasoval" šroubky M3x10 s pérovkama, hnací kola mám instalovaný, ale jak psal Radek.....chce to fakt předělat závit na M4......tak budu muset znárodnit vrátek se závitníkem., jako mohl bych vymontovat opětovně převodovky, ale do toho se mi fakt nechce. :D

Láďo, k bočnici chci zavrtat podpůrná ložiska, ne skříň převodovky, ale první to fakt projedu abych zjistil jestli mi to nějak "nešmatle" nebo špatně nezapadají pásy do ozubů hnacího kola. Až to doladím tak ložiska hodím napevno. Zatím jsem převodovkama točil jen ručně, vypadá to že i přes zkřivení jedné z nich šlapou obě pěkně bez odporu, ale chce to vyzkoušet po zapojení motorů a s nataženejma pásama. :)

Re: Torro Panther Ausf.G

Napsal: 01 črc 2018, 09:55
od Drake
Tak u Milana Panther prošel těžkými zatěžkávacími zkouškami, sundal jsem Paula a Helmuta a nakonec i velitele Hanse Grubera (páč jsem ho po průjezdu překážkama 2x ztratil nehledě na magnetek) a odpružení upravené dle rady Ládi (LK88) funguje velice dobře, dokonce se mi podařilo trefit skoro ideálně odvrtání dírky pro ukotvení ramena pružiny. Panther jede pěkně plynule a i při "zhoupávání" se přes překážku nejdou ramena na doraz. Akorát ještě budu muset dodělat odpružené napínáky (povolováky), mluvili jsme o nich s Milanem včera. Mám zatím pevné, stavitelné šroubem (individuálně pravou a levou stranu) u ubou podvozků. Jakmile se mi dostane písek a kamínky do prostoru mezi oba vodící hřebeny tak nastává problém (stejný jako u real Pantheru). :D

Re: Torro Panther Ausf.G

Napsal: 01 črc 2018, 13:04
od LK88
no vidis, tak parada ze jsi otestoval v terenu jinak ja zrovna nedavno resil a udelal z toho pseudonapinaku co je v plechove vane( s tema stelovacima sroubama pro kazdy pas) pevnou osu; vubec to totiz nestelovalo i kdyz jsem to nejak seridil po chvili jezdeni se zadni kola vratili do puvodni polohy a to tak ze kazdy jinak, jedno posunuty dopredu druhy do zadu, tak jsem z toho udelal prvnou osu a je klid :lol: nemam ani nic takoveho JP a vubec mi to nechybi, proste me osobne to prijde zbytecne, ale je to kazdeho vec, a to jezdim treba i v lese atd, ja osobne nevidim v tom potrebu, spis dalsi komplikaci ahoj

Re: Torro Panther Ausf.G

Napsal: 01 črc 2018, 13:09
od LK88
kdyz neco naberu nemam tak nasponovany pasy, tak to vypadne, kdyz to zustane treba kamen v zadnim dvojitem kole tak pas preskakuje , napinak povoli pas,OK ale ten kamen nevypadne a stejne ho musis vydloubnout ven ty, a jak rikam, ja se nekolik let obesel bez....

Re: Torro Panther Ausf.G

Napsal: 01 črc 2018, 13:25
od Drake
Já to Láďo vyzkouším aspoň na tý kovový vaně, tam je to jednodušší, dám jen dvě ramena, dvě bronzový futýrka, 4 červíky M3 nebo 4 a pak teda budu muset najít přiměřeně silné pružinky. Na plastový by to bylo složitější, tam to zatím nechám tak jak to je.

Jinak dovolím si srovnání:
Panther Cvrčovice 2017
Obrázek
Panther Cvrčovice 2018 asi zhruba po roce
Obrázek

Re: Torro Panther Ausf.G

Napsal: 01 črc 2018, 16:21
od LK88
ta prace- ten rozdil je samosebou velky a je videt, je to krasnej stroj ahoj

Re: Torro Panther Ausf.G

Napsal: 02 črc 2018, 12:09
od Drake
Tak v práci máme týden celozávodku a jak nejlíp ji strávit? No přece řezáním, pilováním, tmelením s vrtáním :D
Materiál už najel do tankové dílny.
Obrázek

Původně jsem koupil jen vanu s tím že na ni naroubuji korbu s věží co už mám udělanou, ale byl hodně velký estetický problém při montáži, zadní čelo a korba nedoléhaly a na obou stranách vznikaly mezery až 3mm, navíc sklon předního pancíře je u korby Torro o nějakou desetinku stupně větší než drážky v kovové vaně a při skládání se vana napružila a vznikly (malé) mezery mezi boky korby a blatníky vany. Šlo by to upravit ale protože jsem chtěl stavět stejně druhej Panther (Bergpanther) tak se koupila nová korba i s věží se zákluzem. Nová korba sedí perfekně a jsou na ní i lepší detaily, každopádně stejně dojde k částečnému ořezání a nahrazení novými. Nářadí (lopaty, pajcry apod) už si vyrábím, pryč půjde nejspíše i pouzdro na vytěrák a určitě náhradní články pásů na bocích motorového prostoru. Ještě dumám jestli neodřeži i kryty korby/blatníky a nenahradím je leptovými s držáky na schurzeny.
Obrázek

Re: Torro Panther Ausf.G

Napsal: 02 črc 2018, 13:03
od sakulajda
to bude dalsi krasavec

Re: Torro Panther Ausf.G

Napsal: 02 črc 2018, 15:35
od LK88
Panteri rodina, dobry :D