Ve svém Mercedesu G je ale originální motorek na 4,5V. Regulátorem při plné výchylce kniplu napětí 7,2V projde na motor a mohlo by mu časem zničit komutátor.
Přemýšlel jsem, jak to udělat, aby došlo k lineárnímu poklesu napětí ze 7,2V na 4,5V.
Klasická dioda má úbytek napětí asi 0,8V, takže 3 diody za sebou sníží napětí o 2,4V. A je to ...
Pokud dám druhou trojici diod v protisměru, mohu regulovat motor dokonce obousměrně.
Doporučuji vybrat diody, které snesou 2x větší proud, něž má motor se zastaveným hřídelem.
... a je tam 4,9V, s čímž si motorek jistě poradí.
![Obrázek](http://img15.rajce.idnes.cz/d1503/11/11016/11016122_f71e903e7e1addcc716491dbee869114/images/snizeni_napeti.jpg?ver=2)
![Obrázek](http://img15.rajce.idnes.cz/d1503/11/11016/11016122_f71e903e7e1addcc716491dbee869114/images/DSCN8327_2_.jpg?ver=2)
Ivan