T-34/85 Rudý

Moderátor: sakulajda

Uživatelský avatar
Sylva
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 308
Registrován: 06 črc 2012, 13:02
Bydliště: Ostrava - Dubina

Re: T-34/85 Rudý

Příspěvek od Sylva » 02 črc 2015, 21:16

No pane máš to moc pěkné england
Čus Ivo puffy

Uživatelský avatar
rasil
PzKpfw II
PzKpfw II
Příspěvky: 24
Registrován: 09 čer 2015, 18:59
Bydliště: Dukelská, Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: T-34/85 Rudý

Příspěvek od rasil » 06 črc 2015, 01:05

Zesílení vany T-34/85 a její částečné utěsnění proti prachu a cákající vodě vedlo k následujícímu řešení.
Obrázek
Vše co přesahovalo 5 mm ode dna vany, z vnitřní strany, směrem nahoru bylo odstraněno.

Obrázek
Na dno byly nalepeny 5 mm vysoké umělohmotné proužky.

Obrázek
Na boky byly nalepeny ze stejného materiálu, proužky 2 mm silné. Tyto pruhy spolu ze zesílením budou tvořit zábranu proti vodě a prachu.

Obrázek
V místech vodících drážek na bocích hrany byly podložky zvýšeny o 2 mm (celkem 7 mm). Tak se pojezdová kola dostala do správné pozice a dno vany na správnou výšku nad terénem.

Obrázek
Převodovky se do trupu v původní podobě již nevrátí. Budou doplněny o diferenciál, mezi převodovku a jeden silnější motor.

Obrázek
Hliníkový profil "L" 40×40 mm tvoří základ zesílení a je součástí nového uspořádání převodovek.

Obrázek
V místech převodovky je další hliníkový "L" profil 45×24. V profilech jsou osazena původní ložiska z převodovek.

Obrázek
Prostřední kolo převodovky bylo lehce upraveno. Jeho osa byla o 10 mm prodloužená. Nesehnal jsem osu o průměru 3,4 mm. Proto jsem původní osu vyklepl. Otvor pro osu převrtal na 4 mm a novou osu o průměru 4 mm naklepl do ozubeného kola. Otvory v mosazných ložiskách byly také zvětšeny.

Obrázek
Na prodlouženou osu přijde narazit umělohmotný korálek o průměru 5 mm s příčnou osou 1 mm silnou. Vše přijde zastrčit na vývody diferenciálu. Zdánlivě nefunkční první ozubené kolo převodovek bude mít spolu se servi funkci brzdy. Budou zastavovat pás pro zatáčení tanku.

Uživatelský avatar
pechy
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1735
Registrován: 31 bře 2012, 21:05
Bydliště: Sázava ,Benešov
Kontaktovat uživatele:

Re: T-34/85 Rudý

Příspěvek od pechy » 06 črc 2015, 08:18

Moc pekna prace.
"Motor zvítězil nad koněm a kanon nad kopím"

Heinz W. Guderian

Uživatelský avatar
rasil
PzKpfw II
PzKpfw II
Příspěvky: 24
Registrován: 09 čer 2015, 18:59
Bydliště: Dukelská, Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: T-34/85 Rudý

Příspěvek od rasil » 17 črc 2015, 20:55

Obrázek
Ozubená kola s novou osou jsou poháněna jedním elektromotorem s převodovkou přes diferenciál. Do diferenciálu zapadnou vytvořené příčné čepy. Ty jsou vytvořeny ze šroubů M2.

Obrázek
Protože mezi osou diferenciálu a stěnou převodovky je jen pár milimetru, je jedna osa s čepem nasouvací. Čep ze šroubu M2 a další šroub M2, zajišťující pevné uchycení ozubeného kola k ose, jsou osazeny až po nasunutí osy na místo.

Obrázek
Osa ozubeného kola se na místo zasouvá zkrze vnější stěnu vany tanku. Otvor bude zaslepen vyjímatelnou zátkou - víčkem.

Obrázek
Při ověřování funkce diferenciálu nevydržely zuby původní převodovky. Objednal jsem a namontoval do vany tanku nové a kvalitnější převodovky. Zatím zůstanou bez úprav.

Obrázek
Také jsem si pohrál s polní lopatou. Kovové části jsou z plechovky od nápojů. Násada z bambusového párátka.

Obrázek
Polní lopata na svém budoucím místě.

Obrázek
Pila je opět z plechovky od nápojů.

Obrázek
Trochu jsem si pohrál z vybarvením, jak by asi mohlo vypadat. Maskovací plachta z kousku hedvábí, zatím nemá požadovanou barvu, proto není upevněna na zadní část věže tanku.

Uživatelský avatar
Shotek
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 643
Registrován: 19 bře 2013, 10:21
Bydliště: Praha 9

Re: T-34/85 Rudý

Příspěvek od Shotek » 20 črc 2015, 11:14

Paráda, na ten pohon jsem moc zvědavej, zní to moc zajímavě. Těším se na pokračování!

ahoj

Uživatelský avatar
rasil
PzKpfw II
PzKpfw II
Příspěvky: 24
Registrován: 09 čer 2015, 18:59
Bydliště: Dukelská, Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: T-34/85 Rudý

Příspěvek od rasil » 13 zář 2015, 19:29

Při ověřování funkce diferenciálu nevydržely zuby původní převodovky. Objednal jsem a namontoval do vany tanku nové a kvalitnější převodovky. Zatím zůstanou bez úprav. Na měkký kov zubů silnější motor s převodovkou byl moc.
Obrázek

Mezi tím jsem pomocí dentacrylu v lukoprénových formách doplnil celou posádku.
Obrázek

Obrázek
Velitel tanku s Jankem jsou ve věži, Gustík lelkuje u tanku, řidič je za pákami řízení a Šarik zatím tank obíhá.

Obrázek
Na figurkách je ještě co dodělávat a opravovat. Přibylo pár drobných doplňků. Například maskovací plachta na zadní straně věže, prkno proti stříkání vody
a bláta před řidičem, uchycení lopaty a další drobnosti.

Uživatelský avatar
pechy
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1735
Registrován: 31 bře 2012, 21:05
Bydliště: Sázava ,Benešov
Kontaktovat uživatele:

Re: T-34/85 Rudý

Příspěvek od pechy » 13 zář 2015, 20:02

Pěkný moc se ti to povedlo ahoj
"Motor zvítězil nad koněm a kanon nad kopím"

Heinz W. Guderian

Uživatelský avatar
Sylva
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 308
Registrován: 06 črc 2012, 13:02
Bydliště: Ostrava - Dubina

Re: T-34/85 Rudý

Příspěvek od Sylva » 13 zář 2015, 20:36

Vypadá to super, jako v seriálu *THUMBS UP* .
Čus Ivo puffy

Uživatelský avatar
honza kadrmas
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 909
Registrován: 03 led 2010, 11:59
Bydliště: Veliny Pardubický kraj

Re: T-34/85 Rudý

Příspěvek od honza kadrmas » 13 zář 2015, 22:18

Ahoj parádní téčko a koukám i s řízením podobné originálu :-)
Váš Šaryk

Januk
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 148
Registrován: 14 pro 2012, 14:47
Bydliště: Trutnov

Re: T-34/85 Rudý

Příspěvek od Januk » 14 zář 2015, 09:06

Pěkné Té ahoj

Odpovědět

Zpět na „T-34“