Na zhotovenie osičiek som použil vratové skrutky. Zdalo sa mi to ako najvhodnešie riešenie. Bolo potrebné ,,stiahnuť,, z 5,2mm na 5,0mm.Spravil som to vo vŕtačke a brúsnym papierom.Premeriavané digitálnym posuv. pravítkom /meradlom/.Bolo potrebné ešte jeme dobrúsiť na 4,95mm. Tesnosť voči ložisku pri skladaní a rozoberaní.
Je samozrejmosťou ,že pojazdové kolesá musia byť v jednej línii a nesmú mať bočnú vôľu na ramene.Vzdialenosť vnútorného okraja pojazdových kolies ku okraji vane u mňa to bolo 18mm,určuje šírku napínacieho ramena. Treba ešte odrátať všetky výstupky z vane/spevnenie z vonku vane/ a z napínacieho kolesa.Tak ostane čisté rameno. Bude to rôzne v šírke.
Prečo som robil rameno s vŕtaním 13mm? Je to o páke.Rameno o dlhšej dráhe môže viac napínať.Vnútorný obvod pásov je daný počtom článkov.
Na napínanie pružiny som si dal vyrobiť napínaciu kladku. Pružina má fí 4mm a je ťažná a pomerne dosť tvrdá. Do ťahu.Preto sa dá dobre napínať na tej kladke.Zaistená 2x červíkom 3mm.
Aby nedochádzalo k torzným silám sú obe napínaky spojené trubičkou o fí 5,2mm. Trubička musí byť vložená pri skladaní. oboch napínakoch.
Obvod kladky dovoľuje nastavenie od mäkkého až po tvrdé a rýchle napínanie reťaze.Zvolil som to druhé.
Fotografie z práce na napínakoch
Vďaka patrí aj pajakovi 7 za spoluprácu .
solo
![Obrázek](http://i65.tinypic.com/x29ulh.jpg)
![Obrázek](http://i63.tinypic.com/1zgcp43.jpg)
![Obrázek](http://i65.tinypic.com/29vm749.jpg)
![Obrázek](http://i68.tinypic.com/w98os7.jpg)
![Obrázek](http://i66.tinypic.com/260srqs.jpg)
![Obrázek](http://i67.tinypic.com/15ftb0p.jpg)
![Obrázek](http://i65.tinypic.com/25zmkci.jpg)
![Obrázek](http://i65.tinypic.com/33d9k7t.jpg)
![Obrázek](http://i65.tinypic.com/t7ejxe.jpg)
![Obrázek](http://i65.tinypic.com/2ugmgr6.jpg)
![Obrázek](http://i66.tinypic.com/123sldg.jpg)
![Obrázek](http://i64.tinypic.com/25gcx8m.jpg)
![Obrázek](http://i65.tinypic.com/2kfwv7.jpg)
![Obrázek](http://i63.tinypic.com/ixuia1.jpg)
![Obrázek](http://i64.tinypic.com/28im16d.jpg)
![Obrázek](http://i68.tinypic.com/15hfmn6.jpg)