Úprava odpružení

Moderátor: sakulajda

pajak7
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 2219
Registrován: 28 bře 2013, 19:48
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava odpružení

Příspěvek od pajak7 » 03 úno 2010, 09:02

Teda při zachování čepů v kolech a vaně tanku.
Díky moc.
Tak bez toho to nerozděláš protože musíš alespoň jeden ten čep vyndat (ať už z ramene nebo z tlumiče)ale jeden musíš .
Hlavně si dej pozor až to budeš rozdělávat tak něžně protože to rádo praská.
Rameno jsem rozdělal tak (v případě že tam není imbus šroub ale čep)že jsem mezi rameno a vanu co nejblíže usebe vpáčil plochý šroubovák a na tlumiči jsem použil málé kombinačky kterýma jsem chytil hlavu toho čepu a opatrne jsem začal kroutit tam a zpátky až zača povylézat a pak opatrně vytáhl ven ale bacha ať to nepřeženeš .
Fotky když najdu tak upíchnu a když ne tak udělám.

jirkacbx
PzKpfw III
PzKpfw III
Příspěvky: 75
Registrován: 10 led 2010, 16:20
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,Plzen-jih
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava odpružení

Příspěvek od jirkacbx » 03 úno 2010, 11:45

Rameno do vany je šroubovaný,tlumič je přes nýt.
M41 Buldog prodán,v okolí nejsou lidi na blbnutí.

pajak7
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 2219
Registrován: 28 bře 2013, 19:48
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava odpružení

Příspěvek od pajak7 » 04 úno 2010, 07:29

tlumič je přes nýt.
Ten nýt je nalisovanej do plastu a ten je potřeba chytit za hlavičku malejma kleštěma a vykroutit opatrně ve z počátku se mu nebude chtít ale pak povolí a to je ten okamžik kdy si dát pozor aby jsi to nepřehnal a neurval ten tlumič od ramene ještě o výkendu ti sem dám ty fotky ;) ;) ;)

jirkacbx
PzKpfw III
PzKpfw III
Příspěvky: 75
Registrován: 10 led 2010, 16:20
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,Plzen-jih
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava odpružení

Příspěvek od jirkacbx » 04 úno 2010, 12:36

Tak se podařilo i bez fotek,stačilo jen víc pozorně číst a trochu přemýšlet jinak než u aut 8-)
Ze spodního ramene vyšroubovat šroubek.Z horního úchytu tlumiče a boku vany kleštěma vyklohnit nýt.
Pružinku s válečkem úplně stlačit a horní oko tlumiče vyklonit ke kolu a vyháknout.
Jde to TEDA PĚKNĚ BLBĚ,u 9týho kola jsem už skoro necítil prsty na rukou,10tý kolo jsem dělal skoro už se sebezapřením :shock:
Ale trubičky se povedlo zkrátit,udělal jsem zkusmo cca 2mm a kousek a na přejezdech a chování pásů je to znát. ;)
Díky moc slol
M41 Buldog prodán,v okolí nejsou lidi na blbnutí.

Návštěvník

Re: Úprava odpružení

Příspěvek od Návštěvník » 04 úno 2010, 15:39

Ahoj tankisti.

Mám Pershinga od H L. Je nutno udělat stejnou úpravu ?

Uživatelský avatar
Milan
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 2755
Registrován: 28 led 2009, 23:54
Bydliště: Cvrčovice,Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava odpružení

Příspěvek od Milan » 04 úno 2010, 16:28

Ano ,určitě ... :!:

pajak7
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 2219
Registrován: 28 bře 2013, 19:48
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava odpružení

Příspěvek od pajak7 » 05 úno 2010, 12:41

Milan píše:Ano ,určitě ... :!:
Pokud tedy neuvažuješ o kovových pásech jinak tedy jak píše Milan je to zapotřebí já osobně jsem to taky dělal ale po nandání kovových pásů byl podvozek slabí a já to vracel zpět ;) ;) ;)

pajak7
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 2219
Registrován: 28 bře 2013, 19:48
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Úprava odpružení

Příspěvek od pajak7 » 06 úno 2010, 12:39

pajak7 píše:
tlumič je přes nýt.
Ten nýt je nalisovanej do plastu a ten je potřeba chytit za hlavičku malejma kleštěma a vykroutit opatrně ve z počátku se mu nebude chtít ale pak povolí a to je ten okamžik kdy si dát pozor aby jsi to nepřehnal a neurval ten tlumič od ramene ještě o výkendu ti sem dám ty fotky ;) ;) ;)
Tak jak jsem slíbiltak plním
postup je následující :Rozdělané pojezdové kolo i s ramenem a tlumičem na obrázku č.1 opatrně chytnem za kolo a tlumič a horní doraz v červeném rámečku ,(váleček o který se opírá pružinka) zatlačíme proti kolu a zároveň držíme oko čepu tlumiče druhou rukou ve žlutém rámečku.

Obrázek

Pružinku i s dorazem zatlačíme co nejvic to pujde aby jsme mohli vyháknout ten horni díl tlumiče který je zaháknut malím háčkem do spodniho dílu tlumiče.
Toho docílíme tak že ten horní díl začnem ohíbat směrem přes kolo když je pružina i s dorazem co nejvíce zatlačená směrem dolů.

Obrázek

Hlavně opatrně je to docela křehký plast ale jde to opravit já osobně jsem opravoval již 2 tlumiče svojí neopatrností.

Obrázek

No a na třetím obrázku je vidět jak jsou v sobě ty dva díly zaháknuty a zasunuty ve spodní poloze

Odpovědět

Zpět na „M41 Walker Bulldog“