Odber motorov v prevodovkách

Zeptejte se ostatních uživatelů nato, co Vás zajímá, nebo s čím potřebujete pomoct.

Moderátor: sakulajda

Uživatelský avatar
50koruny
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 283
Registrován: 02 čer 2017, 03:23
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: Odber motorov v prevodovkách

Příspěvek od 50koruny » 30 kvě 2018, 18:37

díky :D
facebook.com/warprints

Uživatelský avatar
Ivan
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 711
Registrován: 03 dub 2013, 12:08
Bydliště: Absolova 89, 624 00 Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odber motorov v prevodovkách

Příspěvek od Ivan » 30 kvě 2018, 18:45

Není zač.
Posledních pár některých příspěvků, vč. tohoto, považuji za SPAM.
Doporučuji se toho vyvarovat a psát jen užitečné věci...
Když pak někdo něco hledá .... A kdo to má všechno číst, aby se k něčemu dobral.

Děkuji za pochopení.
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
sr71x
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 191
Registrován: 21 zář 2009, 19:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Odber motorov v prevodovkách

Příspěvek od sr71x » 31 kvě 2018, 23:29

Ahoj.
Pro shrnutí a doplnění zde uvedených informací:
  • - Motory Speed 400 mají maximální trvalý proud kolem 8A a maximální při zablokované hřídeli (krátkodobý) kolem 21A
    - Motory Speed 480 mají maximální trvalý proud kolem 10A a maximální při zablokované hřídeli (krátkodobý) kolem 31A
    - Všechny spínače by tedy mělý být dle toho buď dimenzovány nebo chráněny nadproudovou ochranou, tj. pro jeden motor nejlépe na cca 20A resp. 30A a pro oba motory na 40A resp. 60A
    - Jinak může dojít ke spálení spínačů nebo spečení kontaktů relé. Nižší dimenzování bude mít vliv na životnost a spolehlivost
    - Všechny spínací nebo rozpínací prvky jsou při těchto proudech značně nebezpečné v kombinaci s indukčnostmi motorů, drátů a spojů pro další navěšenou elektroniku
Pěkný den
SR71X

Machip
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 117
Registrován: 01 led 2018, 18:55
Bydliště: Tábor

Re: Odber motorov v prevodovkách

Příspěvek od Machip » 01 čer 2018, 07:02

Zdar chlapi
a je nějaký způsob jak ochránit řídící jednotku když mám v king tigru dva motory mabuchi RS 540 SH který mají blokovací proud až 78A Předem díky za radu Pepa

Uživatelský avatar
rmichalbarna
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1029
Registrován: 09 říj 2016, 07:34
Bydliště: Most

Re: Odber motorov v prevodovkách

Příspěvek od rmichalbarna » 01 čer 2018, 07:20

Dát tam dva regulátory a řídící jednotku použít na zvuk. Jinak půjde do háje.
Tatra 141,T34/85,Tiger 1,Panzer 3, BMW R 12 saidcar -to je arzenál!!!
Člen Ústecké jednotky pod http://www.mujtank.tym.cz


Uživatelský avatar
Pancier
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 156
Registrován: 27 lis 2010, 12:28
Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Odber motorov v prevodovkách

Příspěvek od Pancier » 01 čer 2018, 08:54

Ďakujem za odpovede, použili sme 30A relátka.

Radek
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 303
Registrován: 25 úno 2009, 10:33
Bydliště: Hostětín

Re: Odber motorov v prevodovkách

Příspěvek od Radek » 01 čer 2018, 10:27

Machip píše:Zdar chlapi
a je nějaký způsob jak ochránit řídící jednotku když mám v king tigru dva motory mabuchi RS 540 SH který mají blokovací proud až 78A Předem díky za radu Pepa
A tady si myslím, že je právě prostor pro ony opovrhované pojistky. Začal jsem se 2A, vypadávalo to dost často, zkrátím to, skončil jsem na nějakých 8A u některých tanků na 10A. Použil jsme malé přístrojové (skleněné) sokl pro ně je k mání za pár peněz. Cesta je i přes autopojistky, jsou také malé a mají různé hodnoty až myslím do 40A. Nejsou všespásné, dimenzování regulátorů a všeho ostatního by mělo proudu a Ivanově Tabulce od DSYS odpovídat, ale zatím s tím mám dobré zkušenosti. Je také otázka, jaký je zdroj, zda by ten proud vůbec ze sebe dal, musel by jsi s sebou vozit elektrárnu. Nechci ale vyvolat nekonečnou diskuzi.

Radek

Machip
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 117
Registrován: 01 led 2018, 18:55
Bydliště: Tábor

Re: Odber motorov v prevodovkách

Příspěvek od Machip » 01 čer 2018, 20:00

Díky kluci za názor asi vyzkouším zablokovat motor a uvidim s měřákem proměřit kolik bude odběr. Radku je fakt že asi z klasické 2nebo 3slipolky tak vysoký proudový odběr nebude no uvidime až to za pomoci souseda proměříme a pak se uvidí než asi dávat regly to bych to asi předělal na menší motory.Pepa

Uživatelský avatar
PetrNC
PzKpfw V - Panther
PzKpfw V - Panther
Příspěvky: 657
Registrován: 22 led 2012, 21:04
Bydliště: Náchodsko

Re: Odber motorov v prevodovkách

Příspěvek od PetrNC » 02 čer 2018, 11:21

Snad to nebude moc velký OT, ale mohu přispět několika zkušenostmi. První je, že dobrý regulátor se chrání sám a zde již zmíněný DSYS takovým je. Sám je mám na všech ss motorech, nechal jsem si je před lety doporučit a mohu je vřele doporučit i dál. Jakýkoliv dobrý regulátor vám také při aktivaci "zahraje" a to není nic jiného, než že si "očuchá" připojenou zátěž. Podle ní si sám upraví parametry maximálního proudu. Místo relátka lze jako spínač použít tranzistor řízený polem, tzv. FET. Například typ IRL 3803 bez problémů zvládá spínat špičkové proudy ( prakticky odzkoušeno ) okolo 40A. Nevýhodou samozřejmě je, že má jen jednu polaritu a hodí se tedy jen do okruhu napájení. Motor by měl samozřejmě mít odrušení ( lepší motory ho mají integrované ) a proti napěťovým špičkám i varistor ( součástí lepších regulátorů ). Když už dáte pojistku, tak automobilovou, protože je na ní v držáku menší ubytek napětí. Ta vás ochrání před tvrdými zkraty, ale na ochranu elektroniky je pomalá.

Machip
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 117
Registrován: 01 led 2018, 18:55
Bydliště: Tábor

Re: Odber motorov v prevodovkách

Příspěvek od Machip » 07 čer 2018, 10:06

Tak jsme s kamarádem změřily zablokovaný motor 540 a odebíral 30 ampér ale musím uznat že měl slušnou sílu
Víceméně zeptám se jak často se stává že se sekne opravdu tak na tvrdo motor stalo se to někomu z vás.Pepa

Odpovědět

Zpět na „Poradna“