Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long

V měřítku...

Moderátor: sakulajda

Uživatelský avatar
spitfiremk1
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 407
Registrován: 29 led 2011, 17:38
Bydliště: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov

Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long

Příspěvek od spitfiremk1 » 25 bře 2019, 22:06

Po dlouhé době jsem se dal na další přestavbu čínského polotovaru, jemuž opět nedal výrobce oficiální název, ale už na první pohled se jedná , dle tvaru blatníků, o civilní formu vojenského speciálu ZIL 157 K 6x6. Jde tedy o Zis 150, jež sice u nás nefungoval, ale jako podklad pro přestavbu na ZIL 157 je ideální. Původní model má nesprávné uchycení zadních náprav a to stylem, že každá má svou vlastní dvojici listových per, což je pro mne nepřístupné, jakožto milovníka polomaket. Původní řešení navíc nedává modelu ty správné jízdní vlastnosti v terénu a je tvrdé. stavbu podřizuji pouze dostupným výkresům na netu, mé fotografické paměti z vojny :-)) a snaze co nejvíce napodobit podvozek, kabinu a vzhled tzv. na první dojem. Nesbírám body za statiku, ale stavím pro radost...a sázím na funkčnost. Vše podstatné vyplývá z fotek. Elektronika bude nahrazena profi vybavením, proporcionálním a bude nutné vyměnit motor za kus s menšími otáčkami a větším kroutícím momentem. Důležitým počinem je zvětšení rozvoru náprav a to mezi přední a první zadní. Jinak se vám nepovede umístit rezervní kolo na rám pod korbu, bude vám zachytávat o kolo první zadní osy..I výška podlahy původní korby od rámu je malá a náhradní kolo se pod ní nevejde. Celá úprava rozvoru je dle měřítka orig.vozu a vyžaduje i prodloužení kardanů přední i obou zadních náprav Původní model je totiž krátký. Korba jako taková je paskvil neshodující se s žádnou na fotkách na internetu. Budu ji muset celou postavit z překližkových laserových výřezů tak, jak má vypadat. všechny pružiny jsem vyhodil a dal měkčí a progresívnější z hodinového péra. Prozatím končím a zbytek snímků a popisů dodám, jakmile se dostanu dále.

fotky ze stavby zde v odkazu https://spitfiremk1.rajce.idnes.cz/Pres ... _Long_1_16
nejde li o život, jde o hov .......

Uživatelský avatar
rmichalbarna
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1258
Registrován: 09 říj 2016, 07:34
Bydliště: Most

Re: Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long

Příspěvek od rmichalbarna » 26 bře 2019, 03:29

Pěkný, držím palce!
Tatra 141,T34/85,Tiger 1,Panzer 3, BMW R 12 saidcar -to je arzenál!!!
Člen Ústecké jednotky pod http://www.mujtank.tym.cz


Radek
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 362
Registrován: 25 úno 2009, 10:33
Bydliště: Hostětín

Re: Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long

Příspěvek od Radek » 26 bře 2019, 07:40

Já jsem koupil také čínský armádní vozejk armády USA 4x4 a potom GAZ 66. Ten první šel docela snadno předělat. Dělalo to tady více lidí -servo, regulátor, zasklít kabinu, šoupnout tam řidiče, někteří přidali blinkry a brzdová světla....atd. GAZ 66 mi nejde tak snadno, vše je proti mě, málo místa - trambusová kabina.
Jak jsi vyřešil přední nápravu? V Gazu 66 je namontována oproti skutečnosti naopak - spojovací tyč je vpředu , u originálu je vzadu.
Jinak držím palce a přeji pevné nervy! Postupně do toho nastrkáš tolik peněz, že s i to pro příště rozmyslíš, začínat si s auty! :lol: :oops:
Mě moje první dvě auta vyléčila z optimismu, co se aut týče. :( Pěkně mi to vytáhlo penízky z kapsy, ani jsem to nepostřehl.) A to bych měl vyměnit ještě nápravy za kovové nebo aspoň ozubená plastová kola za kovová, dá se pořídit i dvourychlostní převodovka. Číňané vrhli na trh úplné polotovary a pak chytře rozjeli výrobu všeho v kovu. Takže z původního auta zůstane vlastně jen ta karoserie a vše ostatní se postupně vymění. :D

Radek

Uživatelský avatar
LARS
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 409
Registrován: 02 úno 2009, 21:41
Bydliště: Nudvojovice

Re: Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long

Příspěvek od LARS » 26 bře 2019, 09:42

Krásná ruční práce
*BRAVO* *OK*
Tohle je dobrý kus dá se dále využít i na další Ruskou techniku http://rctank.club/showthread.php?745-А ... 401)/page4 , jen škoda že se neprodává samotná kabina tady se mi zase ta cena zda docela přehnaná . https://www.ebay.com/itm/ATT-heavy-arti ... Sw94NcjfWu https://www.ebay.com/itm/Zil-157-from-W ... Sw2YZbsP1E
[█۞███████]▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
▄▅█████████▅▄▃▂
I███████████████████]
.◥⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙◤

Uživatelský avatar
spitfiremk1
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 407
Registrován: 29 led 2011, 17:38
Bydliště: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov

Re: Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long

Příspěvek od spitfiremk1 » 26 bře 2019, 12:30

Co se týče kabiny, tu jsem viděl na Bang goodu, jako ND, za pár babek. Ta konverze na Zila z E Bay, je paskvil..Kromě chladiče a stupátek u blatníků, nic nezdokonalíš. Ty blatníky nemají správný tvar, používají u kořene zaoblení, jako na těch původních na hračce....Nějaké umístění tyčí řízení neřeším, vždy to budou jen polomakety, a jde především o funkčnost. Veškeré kovové upgrady, jak píšeš, jsou taháky na prachy, v domnění, že sis koupil super tuning..Kvalita těch náprav tkví pouze v jejich pevnosti, ne v kvalitě zpracování, jsou škaredé tlusté a po sestavení obou polovin, když se prěs ně podíváš do světla, tak je přes ně místy vidět, jak přes ty staré..nikdy z těchto autíček, nebudou žádné Crawlery, zrovna tak jako jejich předlohy. Ale je dobře, že někdo začal dělat legendární vozy a na nás je ,abychom jim vdechli život a reálný vzhled. U toho Zila je špatně i celá korba, je to jak valník na seno :lol: , má to moc stojin na bočnicích atd. Nic méně z ní udělám vlečku za Zilouše, akorát nemám podklady. no na vojně jsme za nimi táhli Naše vleky A2, ale už si nevzpomenu jak vypadaly. Já osobně ji tahal za svou milovanou T-111 NR v KŘK a tuším, že ani neměla dvoumontáže...
Závěrem přeji všem, co se na ty rusáky a amíky od HL dali, aby jim to šlo od ruky a aby jsme ve Strážnici udělali nějakou kolonu z let studené války :lol:
nejde li o život, jde o hov .......

Radek
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 362
Registrován: 25 úno 2009, 10:33
Bydliště: Hostětín

Re: Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long

Příspěvek od Radek » 26 bře 2019, 14:29

Já jsem na GAZ 66 našel na netu bez velkého hledání i rentgenové pohledy přes vozidlo, sloužily asi v armádě pro školení řidičů. Je možné, že při troše hledání a štěstí také něco najdeš. :P

Radek

david742
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 188
Registrován: 15 črc 2015, 17:50
Bydliště: Česká Metuje 110

Re: Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long

Příspěvek od david742 » 26 bře 2019, 22:32

Zdravím ahoj ,
krásná práce na modelu krásného auta.
Mimochodem to "čehosi" má svoji historii. Číňané na přelomu 50/60-tých let zkombinovali dva vozy , které měli ve výzbroji a vzniklo "čehosi" :lol: :lol:
Zil 157 je jasný.
Maska a blatníky pochází z GMC ACKWX-353.
Tohle auto se vyrábělo v USA před válkou. Úpravami , které chtěla U.S. Army vznikl GMC 352/353- legendární spojenecká "džímsa".
O ACKWX měla zájem Francie. Koupily verze 4x4- ty ve Francii ukořistili němci. Verzi 6x6 dostali angličani. Označili ji za složitou (sami do té doby vozy s pohonem 6x6 nepoužívali), s dlouhým rozvorem a slabým motorem.
Aby se ji obratem zbavily dodávaly je od roku 1941 do SSSR.
Sami si pak kupovali vše co v USA a Kanadě momentálně bylo k dispozici :)
No a rus to vesele používal, později zkopíroval (ZIS 150- 151)a potom tomu dodal super vychytávku - centrální tlakování pneumatik. Ano , to je vynález rusů , přidal balonové pneumatiky a vznikl ZIL 157.
"Čehosi" je tedy kopie vyrobená z kopie :lol:
My s klukem pro změnu stavíme z kopie originál-ACKWX.
Pokud by to někoho zde zajímalo doporučuji tyto stránky: Engines of the Red Army in WW2

Uživatelský avatar
CuMeL
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 444
Registrován: 29 bře 2018, 15:21
Bydliště: České Budějovice

Re: Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long

Příspěvek od CuMeL » 27 bře 2019, 20:48

Hmm. Tady jsem vedle. Já jezdil ještě v ZIL 131 :-))

P.S.: Ale perfektní práce!
Torro T-34/85................................T-72M1 vlastní výroba
Obrázek

david742
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 188
Registrován: 15 črc 2015, 17:50
Bydliště: Česká Metuje 110

Re: Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long

Příspěvek od david742 » 27 bře 2019, 21:35

Zil 131 je nástupce .
Táta sloužil u spojařů v Novém Městě nad Metují jako řidič v letech 1972-74.
Zažil výměnu starých 157 za 131. Na 157 nedal dopustit co se týká průchodnosti terénem, dokonce byla lepší než nástupce 131. Jen žral 100 l na 100 km(to není překlep :D )na silnici a prý s velmi lehkou nohou :lol: :lol: To ale erár samozřejmě neřešil...

Uživatelský avatar
CuMeL
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 444
Registrován: 29 bře 2018, 15:21
Bydliště: České Budějovice

Re: Zil-157 K přestavby "čehosi" od Heng Long

Příspěvek od CuMeL » 27 bře 2019, 23:13

Tak ZIL 131 byl taky svou spotřebou benzínu pověstný a 100 na 100 byl normál. Já s ním vozil občas prádlo, jako hloupej provianťák. :-))
Torro T-34/85................................T-72M1 vlastní výroba
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Moderní kolová technika“