Stránka 4 z 9

Re: CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

Napsal: 23 bře 2020, 21:06
od Pancier
Len pozor na to aby tieto zväčšené výchylky dokázali preniesť aj kardany.
Dobrá práca, sledujem a vidím veľké pokroky.

Re: CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

Napsal: 23 bře 2020, 22:11
od Max
Děkuji kolego za podporu. ahoj
Informace o úpravách CC-01 hledám všude na internetu.
Prolezam různá fóra a dost mi pomohla videa z Youtube.com.
Jsou tam sice videa co jim nerozumím jazykově, předci jen dost úprav je v Japonsku, Vietnamu ai z Korea území ale najdou se i z Evropy,
Na jednom zahraničním , konkrétně Asiates.com fóru je velké množství rad z kterých se za pomoci překladače dá něco trošku pochytit a přenést v praxi.
Poloosy zatím mám originální a uvidím co vydrží. Pokračování zítra.
Dnes to už balím.

CC-01 8x8 ,POHON 6x6 z verze 8X8

Napsal: 24 bře 2020, 22:02
od Max
Venku je zima a přestavba řízení přední nápravy modelu pokračuje do tohoto provedení modelu CC-01.

Momentálně to je 6x6 pohon a i ten je plně funkční... england

[youtube]26mDRhEwJMU[/youtube]

CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

Napsal: 27 bře 2020, 18:35
od Max
Tady jsem cvaknul pohled na přední část CC-01 v 8x8 s oddělanou přední nápravou.
Vypadá to divně, ale je fakt, že by se to dalo vyřešit jinak,ale zvolil jsem cestu stavby nejmenšího odporu.
V této chvíli je to stále funkční varianta 6x6 s plným pohonem. Sice tam není při úpravách baterie a přijímač ale to otázka 10 vteřin a cvaknutí konektoru a jede se dál.

Obrázek

Pohled z druhé strany resp.více z čela na předek modelu. Není tam moc místa na nějaké změny a nebo přestavby. :-p

Obrázek

Tady je detail na prostor u druhé přední nápravy.

Obrázek

Totožný pohled ,ale ze spodu modelu a do té spáry mějak musím nacpat řízení. :NO: :-p

Obrázek

CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

Napsal: 02 dub 2020, 20:38
od Max
Po celé CZ je karanténa a venku se nemůže chodit tak něco pořádat ladím na stroji.
Rozdělal jsem celý předek CC-01 8x8 a musel jsem po jízdních zkouškách venku předělat řízení opět od začátku.
Problém dělají i přední tlumiče ,které jsem po vzoru kolegy Yany a Kuba93 z jiného fóra jsem překopal oba celé předky resp.celé přední nápravy předělal.

Probroušená spodní ramena a těhlice dost pomohla při změně. Natáhnul jsem i pružiny a zjistil jsem , že se některé roztáhli jinak a má to vliv na výšku celého modelu a tim došlo ke zvednutí druhé nápravy o cca.3,5 mm a jedno kolo co je v zatáčce venku se prokluzuje ve vzduchu.
Říkal jsem si, že natažení pružin bude dobré pro zvětšení vyvěšení spodních ramen a tím lepší průjezd ale akorát to přidalo problém.
Světlá výška je plně dostačující.

Měřeno vepředu na 2x přední nápravě která je v zatáčce nestabilní.
Obrázek

Měřeno vzádu u zadní nápravy.

Obrázek

Na doporučení kolegy "Mira" dát do modelu 2x serva na řízení a to každé servo na jednu nápravu tak to musím poladit aby to jezdilo dobře. :OK:
V předchozích příspěvcích v minulosti jsem se zmínil o změně řízení a počtu serv tak to ladím jiným směrem než původně.

Druhá přední náprava prošla také změnou uložení serva řízení protože tam není moc místa a servo se tam nevejde. Varianta je dát servo pouze na stojato a řízení předělat na podobnou variantu co má Kuba93.
Pohled na servo druhé přední nápravy a jeho upevnění.
Obrázek Obrázek

Tady je namontovna přední řídící náprava a pro pohyb spodních ramen kvuli tomu musely jít i posunout tlumiče ze standardních předních poloh dozadu za ramena. Tady je celkový pohled.K posunu na správnou polohu sem musel posunout 2x více dozadu. Poloha tlumiče má vliv na jízdu při zatočení takže co posun tlumičů to celé smontovat a zkusit projet po koberci a pak opět vše rozdělat a převrtat atd.dokolečka.Každý den na modelu dělám 5 a více hodin takže to docela odsejpá. :OK:

Obrázek Obrázek

Obrázek

Uložení serva řízení na první přední nápravě, když nepočítám variantu původní co dělá výrobce a s tím jsem u tohoto modelu začínal a o které jsem psal již v minulosti tak zde je další varianta.

Varianta č.1
Obrázek
Jsem musel odstoupit pro sílu serva, protože se při pohybu v krajních polohách jak páky řízení tak vytočených kol celé servo hejbalo od 8mm a toto připevnění je nedostatečné i přes to, že bylo dotažené na krev.

Obrázek Obrázek

Po zjištění problému jsem to celé překopal a to na variantu č.2.,která je o dost lepší.

Varianta č.2.

Obrázek Obrázek

Při pokusném složení a zapojení serv to vypadá dobře a kola se vytočí do stran více než originální sestava.

Obrázek Obrázek

Odkaz na galerku co průběžně doplňuji..
https://feliciaman.rajce.idnes.cz/CC-01 ... _POHON_8X8#

CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

Napsal: 05 dub 2020, 11:56
od Max
Úprava nápravy.
Problém bude u 2-přední nápravy. :-p
Není tam skoro žádné místo. Včera jsem prořezal zadní část první přední nápravy co to šlo nejvíce aby se uvolnil vzádu prostor pro řízení druhé přední nápravy.
Variantu posunout celou přední první nápravu je sice možné,ale překročím daný rozchod náprav mezi sebou. Resp.obě přední a obě zadní mají totožný rozestup aby nedocházelo k problémům s pérování,problém s přejezdu překážek atd.atd.Proto držím to, že neposunu nápravu jako celek na rámu a dělám úpravy v rámci naplánovaného rozchodu kol. :idea:

Původní stav před včerejším prořezaní první nápravy...
Obrázek Obrázek

Nový stav...

Obrázek

Další problém je s destičkou a protažení jednotlivých táhel k jednotlivým kolům druhé přední nápravy.
Na Levou stranu to není problém,ale na pravou stranu ve směru jízdy je prostoru táhel zadní část první převodovky a uložení zadního ložiska prvního ozubeného kola v uvedené převodovce. To jako celek je ve velkém prostoru a překáží pro umístnění táhla k pravému kolu.

Další problém vyvstává s uložením serva pro tuto druhou přední nápravu. Servo není možné uložit na střed modelu a musí být v této poloze jako je na fotce.Takže na této nápravě rozdíl poloh táhel k jednotlivým kolům bude formou dvou táhel problémový aby se dalo vytvořit tzv.nakročení vnitřního kola do vnitřního poloměru s vetším náklonem a u venkovního s jiným náklonem.

Obrázek Obrázek

Upozorňuji, že celá přestavba je prováděna v domácích podmínkách bez použíti strojního vybavení (bez soustruhu,fréz a 3D tisku) takže s minimem moderních strojních možností.

Re: CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

Napsal: 07 dub 2020, 15:48
od Max
Dneska nic zvláštního. Jen demontáž celé přední nápravy protože se u terénní zkoušky vytrhnula levá poloosa v plném pravém rejdu a ohnula se tyčka řízení.
Na druhé přední nápravě celé jiné řídící tyčky,nové kloubky z TRX,posun celého serva směrem dozadu do modelu i cca.5.mm kvůli pace řízení.
Takže všechno už hotové vše předělat. :mrgreen:

https://www.rajce.net/a16595832#1586265 ... 677469.jpg

CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

Napsal: 08 dub 2020, 11:35
od Max
Rajče zlobí s trvalými odkazy a není pokaždé pod fotkou odkaz na zkopírování a je tam odkaz na jiný reklamní server.
Už se mi to stalo s rajčetem v poslední době opakovaně a budu muset fotky dávat jinam.
Snad se to do budoucna nějak zlepší.

Zpět k modelu.. :arrow:
Dělám sice řízení modelu,ale pro bližší seznámení s modelem CC-01 8x8 dám fotku pohonu modelu.
Vám co jezdíte s vícekolovými modely tak to znáte a víte co model potřebuje aby fungoval tak jak má a tím pádem vám nemusím nic vysvětlovat proč jsem na tomto pohonu udělal to co jsem udělal.

Já použil jednodušší běžně používanou variantu pohonu a to s trvalým pohonem všech zadních kol.

Než dlouhý text a popisování více řekne fotka. :OK:

Více zde. :arrow: :arrow:

Obrázek

Díly pro stavbu tohoto modelu jsou použité běžně volně dostupné a sehnatelné na netu zde v ČR.

Z této fotky je vidět pohon modelu. :ugeek:

Proto mi jezdí model i když odpojím první přední pohaněnou nápravu a je z toho 6x6.
Model jede na pohon 6x6 jak jsem se zde zmínil v minulosti.


Toto vlákno skoro nikdo nesleduje jak jsem čekal , že CC-01 8x8 v dnešní době není zajímavý model.
Přeci jen koupit nový model za XX tisíc kč je jednodušší a hlavně to mají nové než se vrtat ve starém modelu.
Mě baví něco stavět tak stavím tento model. Přeci jen to je auto a je menší než Akula a Tajfun 1:100 co se do paneláku moc nevejde. :wink:
Pokud bude forum fungovat tak se snad do budoucnosti někdo na toto podívá a postaví podobnou bláznivost jako já. :mrgreen:

Re: CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

Napsal: 08 dub 2020, 11:45
od PetrNC
Sám za sebe, ale možná nás je víc - já toto vlákno bedlivě sleduji, více si tedy rozumím s pásy, ale díky za Tvoje vlákno a protože se z něj učím, tak nemohu odpovědně hodnotit technická řešení ahoj Člověk nikdy neví, kdy se mu to může v budoucnu hodit cool Jako inspirace je toto vlákno velice dobré ahoj ahoj

CC-01 8x8 ,FUNKČNÍ POHON 8X8

Napsal: 08 dub 2020, 11:54
od Max
Děkuji za podporu. Tvůj příspěvek mě velmi potěšil kolego. ahoj
Měl jsem za to, že jsem právě na fóru s vojenskou technologii a tankama, že to spíše jen zde obtěžuje než někomu pomůže resp. spíše povzbudí se podívat na něco jiného něž pásové stroje (mě osobně fascinuje německý MAUS a Tiger 1).
V době minulé jsem stavěl lodě a ponorky.
Největší můj model byl stavba Tajfuna na RC a na délku měl 2200 mm což se mi při stěhování nevešlo do panelákového bytu. Proto jsem se pustil do stavby do rozměrově menší stavby a auta z CC-01.