Stránka 1 z 1

Pérování na KV 1

Napsal: 20 říj 2015, 21:45
od spitfiremk1
Kluci, opět jsem zahájil v letošním šk.roce další ročník Dětského kroužku "tankový prapor", kde už 4 roky provozujeme šestnáctiny v plastovém provedení převodů a pásů..Kvůli nižší ceně pro rodiče.Divím se co ty stroje vydrží s tím, jak kluci neohrabaně jezdí stylem plný vpřed, hned vzad a otočky na místě, tu a tam písek, hrubý beton atd. Za celou dobu trvání těchto kroužků jsem pouze opravoval ulomený vozík s pojezdy u PZ 4 a zacpaný "kulobrok" u Shermana (mimochodem skvělý tank rovnou z krabice, zrovna jako KV 1) Jo a jednu RX 18..Ale konečně k tématu KV1.. Dvěma klukům došli právě tyto stroje a oba mají měkčí pérování na pravé straně-všechna kola. Zatlačím na tank, povolím a levá strana se poslušně vrátí, pravá je neustále dole..Před třemi lety jsem řešil to samé taky u KV1.Tehdy rodiče tank reklamovali a došel zpět po 3 týdnech s tím, že je v pořádku :!: :roll: Že to funkci tanku nijak nevadí..Pravda je, že pás ale leží vyrovnán a kola se cpou do vodících zubů pásu zešikma. Díky plastovému pásu tyto zuby ochotně uhnou a vše relativně funguje (s kovem bych to viděl jinak)
Máte někdo podobnou zkušenost? A jak se řešila? Chtělo by to sehnat sadu pružin na celý tank, ať už měkkých, nebo tvrdých, ale stejných.Nebo nějak dírkama vyřešit předpětí pružin, ovšem to lze pokud mám všechny stejné a chci jen změkčit, nebo přitvrdit celý tank...Je to škoda, ta K-véčka skvělě jedou, pěkně plavou a nepotřebují téměř úpravy pro naše začátečnické ježdění.
Díky za nápady

Richard

Re: Pérování na KV 1

Napsal: 20 říj 2015, 21:59
od pajak7
Stačí převrtat zámek uložení pružinky ve vaně a bude klid je potřeba to více předpružit .
pro porovnání je dobré sundat i rameno na té dobré straně aby bylo vidět kam asu směřuje konec pružiny a podle toho převrtat ten zámek u všech pružinek na té straně kde se tank nezvedá.
Myslím že to tu řešil Honza Kadrmas a ještě někdo .
Já si tím taky prošel u svého Kv než jsem si postavil svojí kovovou vanu

Re: Pérování na KV 1

Napsal: 20 říj 2015, 22:13
od honza kadrmas
Ahoj tento problém jsem také řešil pomůže to co navrhuje Pajak osobně mám přepružené kola u hnacího a napínacího kolečka z každé straně dvě a ty vnitřní mám nechaný měkký. Zde to je popsané i s fotem z německého fora ahoj http://www.mujtank.tym.cz/viewtopic.php?f=27&t=521